petnoga skrev:"Vi vidhåller att en riktig bil ska drivas av bakhjulen och styras med framhjulen, alternativt fyrhjulsdrift."
Jag tycker inte en BMW är en BMW om den inte är bakhjulsdriven... jag tycker egentligen att alla bilar ska va bak eller fyrhjulsdrivna... undra hur en fyrhjulsdriven 240 skulle va..
finns det nårra sånna? typ hemmabyggen...fasst det finns bara en kung av fyrhjulsdrift å det är den som alltiv vinner baja räjsen i öknen... 260km i timmer som toppfart å stötdämpare som klarar av meterstora gupp.. den drar rätt många sportbilar på vanlig väg oxå.. =)
petnoga skrev:Vi bytte in en bil från en viss trafikskola i Eskilstuna för inte så länge sedan (ca 3 veckor sen). Jag kan dessvärre inte avslöja vilken skola det varifrån.
Bilen var iaf. en Saab 9-5 Aero Kombi Nordic -02 (uttagen 020624). Silvermetallic med läder, xenon, vinge m.m. Det ska också tilläggas att den var steg 2 trimmad av BSR sportsman. Dvs. chip + sportavgassystem. 300Hk. Gick faktiskt helt OK, för att vara en Saab.
Lägg därefter till dubbelkommando och "ÖVNINGSBIL" -skylt så har du en perfekt bil att träna omkörningar med...
Fast inte tillräckligt, eftersom han bytte upp sig till en Mitsubishi... // P
Det ska mycke till innan min farbror får för sig att köpa en saab. Det är i huvudsak volvo som gäller, dock har någon golf dykt upp ibland. Det låter iaf som om det finns betydligt tråkigare rafikskolebilar i mina öron, än en 9-5 Aero! Hade vi haft pengarna skulle nog en sådan bil stått i vårt garage.....
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Fastback G skrev:Jaa.. Men varför byta till Mitsubishi? Skulle de ha en Evo-6:a nu eller?
Han har bytt i princip alla körskolebilar tilll Mitsubishi. Skälen är i första hand inte prestanda, utan att slippa problem och garantijobb hela tiden. Mitsubishi är kvalité. Han bytte SAABen mot en ny Galant V6 Elegance aut.
/ P
Petrus
2002 VW Bora V6 4-motion Highline
2010 Kia Cee'd 5D 1,6 CRDi Sport - SÅLD