Karlsson (AudiSport) skrev:
Men jag är mest intresserad av den andra motorn. 2,7 liters...mm alpina?
Nä alpina är det inte. Hört talas om Williams BMW? Fjolårets V10 som jag ska stroka ner till 2,7liter för att den ska varva lite mera. Eller inte :roll:
Lite hemligheter får man väl ha :wink:
hm, destå mer spännande, rallycross volvo fyrorna är ju 2,7 liter...Men de tror jag inte på du gillade ju inte mina volvo bmw ideer :-)
Borrad vanlig 2.5 då..lätt trimmad är min gissning
Nästan rätt. Ska byta veven till 86mm slaglängd (alpina) istället för 79mm. Borra kan man göra men det blir inte mycket mer än 2.8liter. Blir ju iofs nästan en alpina motor då när jag tänker efter. Kortare å smidda vevstakar har jag redan köpt. Så det är "bara" att börja montera Frågan är om laddtrycksmätaren jag beställde av dig räcker till nu Va det 1.6bar? Ska nog gå att bottna den utan problem. hehe...
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Lotus Samuel skrev:Nästan rätt. Ska byta veven till 86mm slaglängd (alpina) istället för 79mm. Borra kan man göra men det blir inte mycket mer än 2.8liter. Blir ju iofs nästan en alpina motor då när jag tänker efter. Kortare å smidda vevstakar har jag redan köpt. Så det är "bara" att börja montera Frågan är om laddtrycksmätaren jag beställde av dig räcker till nu Va det 1.6bar? Ska nog gå att bottna den utan problem. hehe...
synd att den redan ligger hemma annars kunde vi ju tagit nästa steg på garderingen 1.5 visar den men mätaren går nog att dra lite förbi det. Står kl.1.6 på den betyder kanske att den stämmer upp till det
påtal om bmw motorer finns det ju 1,5liter v6:or i sortimentet.. 1400hk
Karlsson (AudiSport) skrev:
påtal om bmw motorer finns det ju 1,5liter v6:or i sortimentet.. 1400hk
Nja..menar du inte M10? rak fyra är ju det. En sån har ju Jarl i sin Z3:a http://www.jarlsbilservice.com/
vill ha vill ha.....
nu måste jag ju vara trött. V6 var ju någon annan som hade.
Bmw körde ju med det blocket som blev s14 motorn. Jarls motor är ju så extrem. Synd att han inte fått iordning det ännu men de kommer kanske. Hans gamla bil var rätt brutal. M3 DTM kul när han kom ett varv förre tvåan på knutstorp i bmw cup och tvåan kom ett varv före trean.