Jag har en Opel corsa 03a där motorlampan lyser. Lampan börjar lysa när jag börjar närma mig 80km/h och när den väl börjat lysa så försvinner gasresponsen avsevärt.
Finns det någon som har en aning om vad det kan vara? Jag själv har väldigt dålig kunskap angående bilar, så uppskattar alla tankar och idéer.
Opel corsa 03a utan gasrespons
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Re: Opel corsa 03a utan gasrespons
Lampan lyser nu redan när man startar bilen och gasresponsen är då väldigt blyg redan från början.
-
- Gör inte annat än skriver...
Var är du ifrån? tänkte om någon utav oss kunde komma och kika närmare på den...
Kolla upp om det kan vara Lambda-Sonden, eller luftmängdmätaren. Motorlampan brukar ha något med avgasrelaterat att göra (åtminstone på "mina" bilar)
http://img2.netcarshow.com/Opel-Corsa_O ... per_39.jpg
Ryck kabeln till vänster vid luftfiltret när motorn är igång... dör inte motorn då, eller blir en annat ljud och den låter ansträngd, så är det den...
(sen är det konstigt om den hela tiden är sån).. kanske bäst att åka till någon och avläsa felkoder...
Kolla upp om det kan vara Lambda-Sonden, eller luftmängdmätaren. Motorlampan brukar ha något med avgasrelaterat att göra (åtminstone på "mina" bilar)
http://img2.netcarshow.com/Opel-Corsa_O ... per_39.jpg
Ryck kabeln till vänster vid luftfiltret när motorn är igång... dör inte motorn då, eller blir en annat ljud och den låter ansträngd, så är det den...
(sen är det konstigt om den hela tiden är sån).. kanske bäst att åka till någon och avläsa felkoder...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Tack för tipset. Den är nu inlämnad och dom misstänkte att tändkassetten var dålig och ville byta den tillsammans med dom fyra cylindrarna. Grejen är den att allt det byttes i december förra året, så dom skulle kolla vidare. Återkommer när jag vet mer. Tack snälla för tipset! ![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)