Suck - bilinbrott

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Anders Toll
Legend!

Suck - bilinbrott

Inlägg av Anders Toll »

Suck. Då har de varit framme och antagligen tagit sig in i min 240s baklucka. Jag fick inte öppna den med våld eftersom då gäller inte försäkringen. :-) Fast jag hade bara ett extrahjul, en liten domkraft, mina stövlar och några verktyg där så jag vet inte om det är värt självrisken på 1800 kr...

Det kan ju vara billigare att hitta ett lås på skroten och byta det och köpa nya stövlar. Ett lås borde man väl få för 200 kr typ med nyckel?
Dalle
Megapostare!

Inlägg av Dalle »

snodde dom stövlarna?.... HAHA...=)... :lol:
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Har de varit inne i kupén oxå? Isåfall så måste de gått en annan väg än igenom bakluckan... Det är ju liksom inte fällbart säte, eller?
Ja ett lås borde vara billigt. Specielt om du åker till en skrot som har stjälvplock, då borde det bli billigt!
Marcus Marklund

www.millway.se
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Dalle skrev:snodde dom stövlarna?.... HAHA...=)... :lol:
Jag förstår inte vad som är så roligt med det...

Jag vet inte om de snodde stövlarna än. Jag har inte brukat våld på bakluckan ännu för att få upp den. Det är ingen brådska. Får vänta till måndag innan jag får kontakt med Folksam igen.

Nej, det verkar inte som om de varit inne i kupen. Inget ändrat där och stereon (en gammal bandare) är kvar...
Dalle
Megapostare!

Inlägg av Dalle »

vem gör inbrott i en bil & snor ett par stövlar. Den som gör det har det nog inte bra....
ThyLegionsCome
Normal postare

Inlägg av ThyLegionsCome »

knarkar-svin skulle jag tro......
vart "rånad" en morgon i matboden på jobbet av en av dom.....
han stal kläder...hade han inte vart typ hulken så hade jag klippt till honom så han somna...men tyvärr var han typ 170kg muskler lr så..=(
Merciless Racing
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

ThyLegionsCome skrev:knarkar-svin skulle jag tro......
Japp, vår parkering är ganska utsatt för den här typen av inbrott. Suck. Jag får flytta bilen till en annan gata och börja gå 300 m i stället. Nä, inte med den bilen... ;-)
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Fick besök i vår motorbåt i helgen.

Vi blev bestulna på en brandsläckare, vattenskidlina, verktygslåda, reservdunk samt fick ett hänglås uppklippt. Dessutom hade pundarna försökt att sno vårt gelébatteri så de hade klippt av strömkablarna och lyft ur batteriet. Men det hade väl varit för tungt för det låg bara några meter från båten.

Man blir bara så trött, båten står innanför ett högt staket med taggtråd runt. Vad mer kan man göra? Legoknektar?
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Koppla taggtråden till ett 380-uttag eller anlägg ett minfält. Det finns nog inget som jag tycker SÅÅ illa om som folk som inte vet vad skillnaden på mitt och ditt är. Har allvarliga funderingar om att ha ett baseball-trä väl tillgängligt vid behov. Några nötter var inne hos mina grannar för en vecka sen ungefär. Under tiden de sov. HUR vågar man?!?!?!? Man får vara glad att de inte gick in till mig, men jag hade ju blivit helt galen om jag hade vaknat. Hade förmodligen fått ett hjärnsläpp och gjort massa fel saker utan att veta om det.... Vilken värld vi lever i! Man blir gråtfärdig... :cry:
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

En jobbarkompis till mig blev av med sin morgontidning varje dag, så han satte sig i köket tidigt en morgon för att se vem tjuven var. Det visade sig vara hans inneboende.
Vad gör killen då? Pratar med vederbörande? Absolut inte, han sätter sig och micklar ihop en förlängningskabel med strömbrytare som han sedan kopplar in i postlådan.
Nästa morgon sitter han återigen i köket och väntar när tjuven kommer traskande. När styggingen sticker handen i brevlådan så trycker han kort på strömbrytaren...

Vi kan väl säga som så här: Nästa dag och alla andra dagar låg tidningen kvar i brevlådan.

(Kids: don't try this at home)
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Det finns tydligen en del som kan hitta på vad som helst.
Idag upptäckte jag två repor på min 240. En på vänster framskärm och en på bakdörren. Jag blir riktigt sur! Även om bilen inte är världens snyggaste så gör man bara inte så. Nu vet jag inte om det kan vara självförvållat, men det verkade knappast troligt.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Någon skrev PUSS skitstort med typ kebabsås i vindrutan på min BMW. Dom måste tyckt att bilen va snygg, eller ägaren... Jaja är det inte värre så gör det ju inget. :lol:
Emil Tubbin
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

323poweremil skrev:Någon skrev PUSS skitstort med typ kebabsås i vindrutan på min BMW. Dom måste tyckt att bilen va snygg, eller ägaren... Jaja är det inte värre så gör det ju inget. :lol:
Annars gör man som några vänner gjorde på skoj, på en annan väns bil.
Hällde filmjölk över vindrutan på vintern, som sedan frös.
Nackdelen var att det rann ned i ventilationen och det luktade surt i bilen länge efter det.

Gör inte samma sak ......
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

AndersT skrev:Jag vet inte om de snodde stövlarna än. Jag har inte brukat våld på bakluckan ännu för att få upp den.
Nu har jag brukat våld. Det var inte mycket våld som behövdes. Och se - inget var rört i bakluckan, inget stulet. Bara ett modulerat lås, som funkar hyfsat ändå.

Suck, att de inte ens kan sno grejorna om de besvärar sig att förstöra låset...

Jaja, mycket väsen för ingenting. Jag har ju kvar mina stövlar. :-) :roll:
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

danne skrev:En jobbarkompis till mig blev av med sin morgontidning varje dag, så han satte sig i köket tidigt en morgon för att se vem tjuven var. Det visade sig vara hans inneboende.
Vad gör killen då? Pratar med vederbörande? Absolut inte, han sätter sig och micklar ihop en förlängningskabel med strömbrytare som han sedan kopplar in i postlådan.
Nästa morgon sitter han återigen i köket och väntar när tjuven kommer traskande. När styggingen sticker handen i brevlådan så trycker han kort på strömbrytaren...

Vi kan väl säga som så här: Nästa dag och alla andra dagar låg tidningen kvar i brevlådan.

Hahaha, jag tror jag dör.
Jag delar ju ut tidningar varje morgon, men jag har inte hört om någon som har kopplat sin brevlåda än. Blir ju lite rädd av mig.
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

danne skrev:En jobbarkompis till mig blev av med sin morgontidning varje dag, så han satte sig i köket tidigt en morgon för att se vem tjuven var. Det visade sig vara hans inneboende.

Nja nästan rätt, han pratade faktiskt med sin inneboende med svaret " du kan väl läsa den sen" (eller nåt). Sen blev det el...
Skriv svar