Tjena!
På grund av fler objekt än mitt samvete (och klocka och plånbok) klarar av så måste jag försöka göra mig av med nåt.
Så därför blir den här till salu.
Opel Olympia Rekord -58
*All rost framför torpeden seriöst lagat, men finns fortfarande att laga i resten av bilen om man vill (dock har jag inte sett några fler hål i det bärande än de jag redan lagat)
*Frambalken och bärarmarna är slipade/avrostade och målade, men inte monterade. Det kommer jag inte göra heller, utan den får stå på min kanonfina framvagnsdolly med svängbara hjul.
*Alla lister och emblem finns
*Höger framskärm är bucklig, likaså bakluckan. En olycka med trucken gjorde dock att det krävs lite mer jobb med kylarbalken och "grillpottan". Ev. kan huven vara lite sned med efter det...
*Schysst inredning
*Motorn ligger bredvid, och eventuellt vill jag spara den till ett annat projekt, men en 1700 från -65 med 4-växlad låda ligger i ett hörn i verkstaden och kan följa med för en liten extra penning. Eller kanske man får fresta med en C20XE?
*Skärmar, huv och bagagelucka är inte monterat. Jag skulle kunna hänga på det lite halvt igen om jag verkligen måste...
Yada yada yada... Vet inte vad jag ska skriva mer... Jo, vänsterskärmen är bytt nån gång, så den är kanonfin, bara lite ytrost där främre kofångaren legat och skavt.
Bilen är billig, riktpris är 1500kr, men om du är snäll, hämtar smidigt och inte ställer massa dumma frågor (utan t. ex. istället mumlar planer om stora motorer/airride/andraprylarcoolakillargillar) så kan den bli JÄTTEBILLIG.
Byggtråd: http://www.opelsportclub.com/forums/sho ... hp?t=73246
dunderkezo@gmail.com
076-8107308
Står en mil utanför Aneby.
S: Opel Rekord -58 *Såld*
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
S: Opel Rekord -58 *Såld*
Simon Johansson
Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63