Intressekoll: Rekord 2.0E ´81

Annonsera ut din bil eller tillbehör.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

B204T
Dunderpostare!

Intressekoll: Rekord 2.0E ´81

Inlägg av B204T »

Slänger ut en intressekoll få se, börjar tröttna på att skruva bara för att få igång bilen, och den här skulle va en bruksbil, som ja ville köra till och från jobbet med, men då jag lyckats avverka ungefär 70 mil på en hel vinter så börjar mitt tålamod vara slut.

Iaf, det är min beigea Rekord E1 berlina de handlar om, 5 ägare före mig, gått 22100 mil, aldrig sett salt så du slipper byta skärmkanter eller trösklar, ytrostfläckar under listerna finns av stenskott/grussprut, men de kan man väll leva med då bilen trots allt är över 30 år gammal
Värsta rosten är klassiska Rekord E1, främre dämpartornen, långt ifrån allvarligt men det har börjar komma, har du tummen något så när rätt placerad och vet iaf lite hur en svets funkar så är de fixat på en förmiddag

Invändigt är det fräsch röd plyschinredning som aldrig varit i kontakt med rökare eller djur, trasigt dörrfack i förardörren och hål i framdörrar och hatthylla för högtalare, sitter 4" modell GAMLA i samtliga hål, låter iaf ur dom.

Motorn är en 2.0E som nu börjar vara välskruvad, allt i tändväg är bytt, inkl fördelaren, nybytt olja och filter, för kanske 20 mil sen, bränslefilter och pump bytt ungefär samtidigt, går köra men har sina hyss för sig, missar ibland och dålig tomgång då den är kall, är misstänkt på luftmängdmätaren men då alla jag har är från nyare Rekord, och mest 2.2 så passar det inte att flytta över, är annan kontakt ifall ni undrar
Men bilen går alltså att köra från platsen

Bakom 2.0an sitter det en fyrväxlad manuell med overdrive, som funkar precis som den ska

Bakre halvan av avgassystemet var nytt då jag köpte den, och kan således klassas som nytt än

Rekorden är besiktad till sista december 2013

Står i Kvarnåsen, Västerbottens län och jag begär 6000 för den, då utan allt lull som extraljus, stereo osv, då får ni bilen som den står på vinterdäck med hyffsade sommardäck på plåtfälg liggandes i skuffen

Mot pristillägg kan femekrade alufälgar utan däck medfölja, 7x15 ET13, alt säljas löst om någon är intresserad av det. Finns även allt för att montera elhissar runt om, inkl svarta dörrsidor utan högtalarhål, elspeglar med knapp och allt, Irmscher frontläpp, aldrig använd och fortfarande olackerad, Irmscher sidokjolar, tillhör deras paket som fanns till E2, bättre beggat skick, finns två högerkjolar

OBS! EJ byten! Har nog med grejer på gården

Skicka PM eller skriv här vid intresse
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76