Saab 9000 Aero / Viggen -94
Postat: 19 aug 2008 10:35
Saab 9000 Aero / Viggen 1994
Karossen har rullat drygt 22000 mil medans motorn bara har gått 1500-2000 mil sedan renoveringen 2005.
Motorn fick då en översyn med blandannat nya lager och fick även balansaxlarna pluggade.
Utrustning:
- ACC, fungerande
-Elglastaklucka
-Elspeglar
-Aerostolar med minne
-Farthållare
Uppgraderingar:
-Maptun steg 3
-88:ans något vassare kammar
-3” tryckrör
-SSQV dumpventil
-Förstärkt wg-dosa
-9-5 grenrör med 10 mm adapter för att få plats med en RIKTIG 3" DP direkt ifrån turbon.
-3” JT avgassystem med Feritta 2,5” slutdämpare
-3” Racekatalysator
-Iveco Intercooler
- Oljefälla från 9-5
-Abbot racing fjäderbensstag
-G&M 35mm sänksats
-Koni ställbara stötdämpare
-Hårdare länkarmslagringar
- Förstärkt växellåda: Timken lager på ingående axel och pinjongen
Ståldistans som gör att lådan tål att vara extra tajt ihop drag. med M10 bult
ny backdrevsats, ny Slutväxel ,diff, nya växelgafflar,synkringar från 9-5 aero -05
-Stumt växellänkage
-Schimsad 600nm-Sachskoppling
-Ombyggd kopplingspedal för bättre urkoppling
-Bromsbelägg fram:Carbotech XP8
-Bromsbelägg bak:Carbotech AX6
-Goodridge stålomspunna bromsslangar
-17” fälgar med 215-40-17 Kuhmo
-Specialbyggda Viggen/Aerohybrid stötfångare fram/bak
-Talladega sidokjolar
-Modifierade skärmbreddare.
Ljud:
- Dls RC1 i A-stolparna
-6” i instrumentpanelen.
-Alpine Radioenhet
-Alpine cd-växlare och Pioneer slutsteg i passagerarairbagutrymmet
![Bild](http://projekt.fekperformance.se/gladjefabriken/9000viggen/9000viggen_1.jpg)
![Bild](http://projekt.fekperformance.se/gladjefabriken/9000viggen/9000viggen_2.jpg)
![Bild](http://projekt.fekperformance.se/gladjefabriken/9000viggen/9000viggen_3.jpg)
Karossen har rullat drygt 22000 mil medans motorn bara har gått 1500-2000 mil sedan renoveringen 2005.
Motorn fick då en översyn med blandannat nya lager och fick även balansaxlarna pluggade.
Utrustning:
- ACC, fungerande
-Elglastaklucka
-Elspeglar
-Aerostolar med minne
-Farthållare
Uppgraderingar:
-Maptun steg 3
-88:ans något vassare kammar
-3” tryckrör
-SSQV dumpventil
-Förstärkt wg-dosa
-9-5 grenrör med 10 mm adapter för att få plats med en RIKTIG 3" DP direkt ifrån turbon.
-3” JT avgassystem med Feritta 2,5” slutdämpare
-3” Racekatalysator
-Iveco Intercooler
- Oljefälla från 9-5
-Abbot racing fjäderbensstag
-G&M 35mm sänksats
-Koni ställbara stötdämpare
-Hårdare länkarmslagringar
- Förstärkt växellåda: Timken lager på ingående axel och pinjongen
Ståldistans som gör att lådan tål att vara extra tajt ihop drag. med M10 bult
ny backdrevsats, ny Slutväxel ,diff, nya växelgafflar,synkringar från 9-5 aero -05
-Stumt växellänkage
-Schimsad 600nm-Sachskoppling
-Ombyggd kopplingspedal för bättre urkoppling
-Bromsbelägg fram:Carbotech XP8
-Bromsbelägg bak:Carbotech AX6
-Goodridge stålomspunna bromsslangar
-17” fälgar med 215-40-17 Kuhmo
-Specialbyggda Viggen/Aerohybrid stötfångare fram/bak
-Talladega sidokjolar
-Modifierade skärmbreddare.
Ljud:
- Dls RC1 i A-stolparna
-6” i instrumentpanelen.
-Alpine Radioenhet
-Alpine cd-växlare och Pioneer slutsteg i passagerarairbagutrymmet
![Bild](http://projekt.fekperformance.se/gladjefabriken/9000viggen/9000viggen_1.jpg)
![Bild](http://projekt.fekperformance.se/gladjefabriken/9000viggen/9000viggen_2.jpg)
![Bild](http://projekt.fekperformance.se/gladjefabriken/9000viggen/9000viggen_3.jpg)