Jag ska kanske göra mig av med min bil.
BMW 325i -90
Import -93
Kaross:
2 dörrars, Diamant svart metallic. Borttagen taklucka, ersatt med en glasfiberskiva, poppnitad och tätad med kitt.
Nya original framskärmar, nya trösklar. Bytt bakluckan (silver) med lilla spoilern. Kolfibermotorhuv med ”rejslås”.
Inredning:
All inredning och ljuddämpning är utriven utom instrumenbrädan, urholkade dörrar.
Sparco evo2 plus med 3” sparco FIA bälte på förarplats, Sparco Sprint 2 med 2” Sabelt bälte på passagerarplats,
Bältena är fästa i golvet med öglor. NYTT.
Sparco mocca ratt NY.
Hartge hastighetsmätare 280km/h, Hartge växel knopp.
Chassi/hjul:
Fram – coilover med rejsfjädrar 80n/mm, hjälpfjädrar, nållager mellan fjäder och topplager.
Justerbara topplager, excentriska bärarmsbussningar i delrin. Allt ifrån millway NYTT förutom bussningarna.
Hartge specifierade bilstain stötdämpare.
Bak – rejsfjädrar 120n/mm med hjälpfjädrar. Topplager i alu . Allt ifrån millway NYTT.
Hartge specifierade bilstain stötdämpare.
Bromsar – original.
Hjul – 15” alu-fälgar med NYA Proxes R888.
Motor/drivlina:
Hartge H27 motor, 205hk.
5-vxl. Original.
Lamelldiff, 3.73 utv.
Annat bytt:
Nytt Varta batteri. Nya gula Hella framlyktor. ny kopplingsats. ny slavcylinder. nyrenoverad huvudkopplingscylinder.
Nya leder i bärarmarna fram. Nya bromsrör runt om. Nya stålomspunna bromsslangar. 750i e32 huvudbromscylinder.
Nya sidoblinkers. Och en massa annat nytt som jag glömt.
Övrigt:
Borttaget styrservo, Borttagen ABS.
Vikt: 1000kg med 10L bensin utan förare.
Bilen är besiktad och skattad, men inte regestreringsbesiktad som den är nu.
Tanken var att jag skulle fortsätta bygga på bilen och köra på bana/konbana med den då jag nyligen tagit racinglicens,
men jag har fått nya tokiga idéer . av denna anledningen så är inte bilen färdig i mina ögon.
Den går att köra och den går att köra fort men det finns en del grejer att pilla med om man vill det.
Tex, så är dörrarna helt nakna och urholkade, det var tänkt att sätta dig någon glasfiber platta,
avgassystemet läcker rejält precis efter katten, nippeln på bromsoket vänster fram har gått av så att jag har inte kunnat
lufta bromsarna ordentligt, för några dagar sedan slåcknade varvräknaren och klockan?
Vet inte varför. medans jag är inne på negativa saker kan jag passa
på att nämna att när man slänger i 5:ans vxl. så gör gör lådan av sig ett
konstigt skrapljud, det är bara när man byter vxl och inte när man har i en vxl.
Men däremot så finns det finns inte mycke rost på den, vilket är skönt att slippa.
Där jag skrivit "nytt" har det gått ca 300mil och har varit monterat sedan våras, utom inredningen ,däcken, huven och millway
prylarna dom har gått ca 50 mil och monterades för ett par månader sedan.
Först tänkte jag att isf. sälja den i delar, men om någn är intresserad av hela bilen så är ju det rätt smidigt
Kontakt:
0738171340
tobiasholmgren@comhem.se
Bilen finns i Jönköping.
BMW E30 rejs.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
BMW E30 rejs.
Tobias Holmgren