Då var det dags för en uppdatering.
Bilen har inte blivit utsatt för så mycke dumheter än, har mestadels körts omkring. Omkring 5-600mil är avklarade redan, de flesta med ett löjligt leende på läpparna.
Jag har tagit lite bilder under resans gång och lägger in dom här för er att kika på.
I ganska så orginal utförande, innan vi hunnit börja skruva.
Typ 3 min in i projeket
4 minuter in i projektet, brorsan funderar på hur ett spärrskaft fungerar, eller nåt.
25 min in i skruvandet. Inredningen var hemskt tacksam att riva ur. Polo rekomenderas!
Ganska snart så stod det klart att det skulle tyskstukas, och vad kan vara bättre än tyskaflaggans färger på tanklocket.
Växellådan hade sett sina bästa dagar när vi köpte den. Något som enligt säljaren var "ett litet oljud". 4ans drev hittades lite här och var i lådan, som ändå fungerade de knappa 20 milen vi hade hem.
Rensat drev.
Coilovers låg på hyllan och väntade på att monteras. Riktigt smidig montering, ungefär en timme tog det runt om.
Resultatet när den var tillbaka på marken efter coilovers. Ganska stor skillnad mot bilderna ovan.
Gatkörningscamber, styr in riktigt gott i rondellerna nu!
Detta var allt ifrån första meketappen.
Växellåds & spakställsbyte, montering coilovers & sportstol och lite uppsmörjning av bromsar. ca 10-12 timmars mekande på mig och ungefär lika mycket på brorsan som fick skrapa asfaltsmatta och langa verktyg.
Etapp 2, seiterohrsportauspuff och sidkjolar
Började med att flytta lite på trösklen med hjälp av släggan. För att få upp avgasröret så högt som möjligt. Det är ju ändå en leksak/banbil i första hand. Gatkörning klaras av utan skrap, på konbanan i Vara så skrapade det lite någongång, i eksjö var det fritt.
Efter lite grov inpassning av sidkjolen
Dekalerad!
Sidkjol limmad och påplats i Gullbranna
Påplats
Det var allt som hänt hittills.
Lite ytterligare planer finns.
Letar efter sportratt med tillhörande nav, gärna med lite djup i ratten.
Skärmarna ska valsas så att jag får in R-Däcken som ligger och väntar, sålänge får 165orna tjänstgöra