Projekt: Att bli far....

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Wackt
Dunderpostare!
Kontakt:

Projekt: Att bli far....

Inlägg av Wackt »

Först och främst så att ni inte missar det jag har jag blivit FAR ! Till en valskapt son på 10 kg, 80 cm lång.

Fredrik tyckte ju i min projekttråd för plasman att jag skulle starta en ny projekttråd för ett lite "större" projekt.... så jag för väl det.

Hur man blir far det vet väl vad enda människa tänker du. Jo kanske det men min och Lisas väg är lite annorlunda.

Förra Måndagen klockan 07:00 efter 12 timmar flygresa så landande vi på Nairobis Flygplats. Här nere väntade nämligen våran son på oss. Det är nämligen så att jag blir far via adoption. I tisdags träffade vi honom för första gången, våran son... och i torsdags fick vi hem honom. Det mina vänner är tusen miljarder gånger häftigare än att ta första åkturen i en nyreggad Sjua....

Nu är det bara det att jag är bara far till Gabriel i hjärtat än, inte på papper. Så därför kommer vi bo här i Kenya 6-9 månader för att fixa en liiiiiiiiiiten detalj, ett domstolsbeslut på att vi är hans föräldrar. SÅ LÄNGE säger du ? Ja Kenya är ett speciellt land, det har vi redan märkt, man sätter en ära i sin byråkrati och lever efter devisen "tiden kommer" inte "tiden går".

Det är bara att gilla spelreglerna...

Annars är Kenya ett väldigt trevligt land, jätte trevligt folk, underbar natur och framför allt är det skönt att komma till en plats där det går 1000 Land Rovers på en BMW ;-) Vilken underbar lycka det är att gå runt i stan och ofta då menar jag ofta se fyrhjulsdrivna bilar utan cromefälgar och bling bling, använda för det dom är byggda för... skita ner sig.

Det var en liten inblick i vad jag har för mig de närmaste månaderna.

Jag kommer nog inte skriva så jätte mycket här men något kanske kommer. Vill ni följa oss lite närmare i vårt "projekt". Finns vi på Facebook eller skicka ett PM så får ni en länk till våran blogg, vill inte lägga ut den öppet här men ni får gärna läsa om ni frågar....

Ha det bra i Sverige alla biltokar...

... förresten det första ord han sa till mig, min son, var "a car ". Pappa är stolt !
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Jag såg bilderna på Facebook. Kul att följa eran resa!

Och sist men inte minst:

GRATTIS! :thumbsup:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

GRATTIS !! :D Och lyckatill med det som återstår!
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Grattis!!! :)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Wackt
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Wackt »

Tack ska ni ha !

Fram med fin bilarna nu. Jag får rapporter om att det är vår i Sverige...
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
Skriv svar