Som rubriken avslöjar har ja vart i världsmetropolen mölltorp och inhandlat ett styck fordon. Märket är nytt för mig men landet bekant. Det är en klenod som är född tidigare än mig och denna modell har ofta passerat detta forum.
Cylindervolymen uppnår enligt pappret strax över 2,2 liter och på bakluckan har det för många årsedan när bilen hade sin silverfärgade kulör stått gls.
Jag kan tänka mig att den spänning som fanns nu är som bortblåst och jag lika gärna kan ta bladet från munnen och gå ut med märke och modell.
Opel rekord 2,2gls -85.
Denna numera tråkiga mattsvarta skepnad kommer med osäker hand formas i samma skola som min kära 360 gick. De blir med andra ord vinyl, stänklappar, ett halvt dussin extraljus mm..
Min fråga är: nån som har nån bild i pojkrummet på en rally rekord så vi har nått att sträva mot eller ska vi gå efter vårt redan satta mål?
Fråga 2: hur trimmar man bäst med en budget bestående av pizza pengar?
Vi e inte ute efter ett rensat, lättat konbanemonster.
Bilder kommer när ja kommit hem från jobb och dylikt.
Adjö och hejdå.
vinterbil/ rallyreplica nr2
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 559
- Blev medlem: 01 jul 2003 22:16
- Ort: Habo
vinterbil/ rallyreplica nr2
Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Sätt i kam från en 2.0E, extraktor, uppspänd lmm, knacka btr:en till 3-3.2 bar (original är 2.5 bar) matchporta och ta bort gjutskägg i kanalerna, mer behövs knappt
Kul med fler Rekorder
Har förövrigt hört rykten om att effekten på 2.2orna är nedsatt, men detta är som sagt rykte och inget man ska tro fullt ut på, även om 2.2orna går bra för 115 pappershästar, men som sagt, finns dom som påstår att det ska finnas iaf 10hk till, finns säkert dom som säger det finns mer, vad vet jag
GLSen jag hade var de iaf 2.0E kam, portad och lite planad topp, uppspänd lmm och omgjort avgassystem på, den orkade krita 4-500 meter utan problem med 205/55R16, kolla i min Rekordtråd, har bild på hur det brukade se ut efter den så får du lite aningar om vad dessa roliga 80tals vagnar är kapabla till
Kul med fler Rekorder

Har förövrigt hört rykten om att effekten på 2.2orna är nedsatt, men detta är som sagt rykte och inget man ska tro fullt ut på, även om 2.2orna går bra för 115 pappershästar, men som sagt, finns dom som påstår att det ska finnas iaf 10hk till, finns säkert dom som säger det finns mer, vad vet jag
GLSen jag hade var de iaf 2.0E kam, portad och lite planad topp, uppspänd lmm och omgjort avgassystem på, den orkade krita 4-500 meter utan problem med 205/55R16, kolla i min Rekordtråd, har bild på hur det brukade se ut efter den så får du lite aningar om vad dessa roliga 80tals vagnar är kapabla till

Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Bakaxlarna går sönder lätt , iaf de tre jag gjorde åt på min beiga GL
Annars är det bra grejer, mycket roligare att sladda med än tex Volvo 740.
Inte lika mycket pansarvagn iofs, kör man in i ett litet träd så kan det se ut så här.

Så här såg min bil ut när det begav sig.

Brum brum.

Annars är det bra grejer, mycket roligare att sladda med än tex Volvo 740.
Inte lika mycket pansarvagn iofs, kör man in i ett litet träd så kan det se ut så här.
Så här såg min bil ut när det begav sig.

Brum brum.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 559
- Blev medlem: 01 jul 2003 22:16
- Ort: Habo