Lite kort info om bilen kan man ju svänga ihop
Är då alltså en Berlina från 1981, så jag slipper betala skatt, mao så var bilen värd pengarna redan där.
Pedantskött sen ny, såld ny på Curt Thylins i Norsjö (fanns även i Skellefteå, blev senare Thylins Motor om jag inte minns fel)
Sitter en 2.0E under huven med 22000 mil på nacken, går helt gudomligt vackert, känns som den gått 2000 mil typ, går nästan ljudlöst då den inte allt för länge sen fick helt nytt avgassystem, bakom 2.0an sitter det en 4 växlad låda med overdrive, som funkar helt perfekt, rätt trevlig kombo mao, 2.0E, överväxel och skattefritt, i vinter ska man åka billigt och charmigt!
Nytt batteri, bränslefilter och nästan nya vinterdäck följde också med, utöver detta är som sagt bilen välskött sen ny, vilket resulterat i en Rekord E1 som är helt rostfri förrutom lite stenskottprickar, inredningen är även den kalasfräsch, och plyschstolarna är riktigt sköna, kände direkt att här kommer man trivas! hemtrevlig färg med röd inredning också, tvärtänkte att den skulle va biege, då skulle de bli byte till svart, men då de var röd så var beslutet enkelt, rött ska de va!
Lite planer har jag allt, man kan ju aldrig va nöjd med en bil då den är original va?
Före besiktningen:
* Smörja/spänna handbromsen, den är obesiktad pga detta, handbromsen tar, men lite högt upp
* Se över det elektriska, laddlampan glimmrar när man har halvljuset på men slocknar då man slår på helljuset, har än inte någon aning om vad detta kan va ännu, men ja, de ordnar sig
* Tvätta och polera den så den blänker som hundballe i månsken, nu ska vi charma SBP med en PÄRLA!
* Städa den så den är lika fräsch invändigt som utvändigt
Efter besiktningen:
* XENON! Precis som tidigare Rekord E man haft som varit utan extraljus har även denna apkasst helljus, så bi-xenon kittet som finns på lager ska monteras, + en hel rad stora feta extraljus som ska få 75w xenon
* Lite uppgradering av ljudet, fick med cd spelare men högtalarna är typ tidigt 90 tal, så dessa vill jag inte ha kvar, sen blir det en 10" bas i bagaget för att få lite lagomt med bas, ska inte skaka plåt för hela kommunen
Sen får vi se, fälgar vill man ju ha, men nu då de sitter nästan nya vinterdäck på den så kändes de lite dumt att byta fälgar osv, så den får nog ha plåt i vinter, sen skämmer man bort den till våren istället
En bild kan jag bjuda på, hann bli för mörkt innan vi var hemma så kan bara bjuda på annonsbilden än så länge

Helnöjd.nu kan man väl enkelt uttrycka det, kanske ett fint Träffpunkt 80-material?
Mer bilder ska så klart komma då de är ljust nog så att man ens nästan ser vad det ska föreställa iaf.