Chevrolet Astro -89
4.3l v6, 153hk
Då den stora vanen inte startar o vi behöver en bil att köra skräp i så fick det bli en Astro.
Frågan är vad man ska göra mer med den, rolla mattsvart kanske? Finns ju rejält utrymme för någon rolig dekal på förarsidan oxå.. Jag ser bara möjligheter
Senast redigerad av 1 mr.x_86, redigerad totalt 5 gånger.
Finns redan tillräckligt många mattsvarta!
Hade varit cool med en toksänkt, lite åt Tyskstuk. Tona rutorna på sidan och bakdörrarna.
Du kan ju lägga på en mall och blästra bort färgen runt, så du får en rostad yta, typ en attitude dekal.
Eller lägga några klarröda scallops
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Nu har jag kommit på det!! En A-team van i mindre format!
Planerna är nu att skaffa delar över vintern o börja lacka allt framåt våren.
Nån som har en vinge liggande som man skulle kunna ha på taket bak?
Måste hitta en g-keps o extraljus-båge oxå.. Blir mkt blocket letande nu:)
Fick med denna uppsättning fälgar som jag ska lacka röda
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Vi hade en sådan som firmabil ett tag.
Den var väldigt bra att burna med...
Jag var även och köpte en 120 säng med nys nämnad bil, ihop med en tjejkompis. Säljaren som hjälpte att bära ut sängen hade nåt lurt i blick och hälsade oss "trevlig kväll" när vi lastade in den där bak
Nu när bröllopet är avklarat och smekmånaden är över har jag äntligen kommit igång! I brist på garage lyckades jag knö mej in i ett av våra vindsförråd med en fälg och en färgburk;) En gammal frysbox får agera som arbetsbänk.. Tanken är att baksidan av fälgen ska bli svart och framsidan röd, så det lyser svart genom hålen. Får se om jag lyckas. Första svarta lagret lagt nu iaf:)
första fälgen börjar ta sig, ett lager rött till o lite finlir så är den klar!
jag kör med pensel o slät hammarlack, det blir riktigt hållbart o bra och det behövs minimalt med förarbete. Det brukar vara förlåtande och penseldragen brukar flyta ut utan att det blir rinningar.. Vi får väl se hur det blir
På Nya Zeeland var det en stor grej bland Maorierna att ta en gammal Australiensk jänkare, lacka den i många lager olika grundlack och sedan slipa lite här och där.
Effektfullt. Kom och tänka på det när jag såg första bilden på Corvairen.
Var på Bilprovningen i lördags, tänkte att jag skulle hämta ut min "att-göra-lista". Jag fick gå snopen hem med blankt papper!? Kan man begära det av en gammal 89:a med okänt miltal köpt för 9000?! Kan vara det bästa bilköp jag gjort:)
En stor bonus var när avgasvärdena skulle mätas:
-Då ska vi se, sa besiktningsmannen och knappade lite på sin dator.
-Det var inga miljökrav på denna bilen nej så då kör vi inget test. De där amerikanarna klagar på utsläpp och så vill de inte vara med o bidra själva, sa han och flinade.
Jag bara tackade o tog emot! Nu ska det byggas avgassystem!!!:)
mr.x_86 skrev:Var på Bilprovningen i lördags, tänkte att jag skulle hämta ut min "att-göra-lista". Jag fick gå snopen hem med blankt papper!? Kan man begära det av en gammal 89:a med okänt miltal köpt för 9000?! Kan vara det bästa bilköp jag gjort:)
En stor bonus var när avgasvärdena skulle mätas:
-Då ska vi se, sa besiktningsmannen och knappade lite på sin dator.
-Det var inga miljökrav på denna bilen nej så då kör vi inget test. De där amerikanarna klagar på utsläpp och så vill de inte vara med o bidra själva, sa han och flinade.
Jag bara tackade o tog emot! Nu ska det byggas avgassystem!!!:)
Härligt! Jag kör också min Pontiac utan några miljökrav.
Och egentillverkat avgas-system. Det är rätt gott att kunna
köra utan kattalysator.
För det blir ju både härligare ljud & mer effekt!
Kanske inte lika bra för miljön. Men det blir ju inte så många
mil med en sommarbil!