Jahaja ännu en corsa.
Varför undrar du?
Ja, jag har ett bra svar på det:
Corsa köper man inte för kvalitén, utan för känslan.
Denna gången är den en 98:a, som gått ca 14000mil. Den köptes av min kära vän Daniel Båge. Han har vårdat den ömt, så jag trekade inte på att köpa den, så fort han godtog mitt otroligt låga skammbud.
Den var ju, och är inte än heller, helt perfekt.
Ett litet bekymmer var en skuren generator. Som vid demonteringen fullständigt smulades sönder!!!
Denna ersattes av en lite kraftigare 70A generator från någon annon opelmodell.
Dags för besiktning. Bilen hade stått länge så det var en chansning hur det skulle gå, men det gick ok.
Opel Corsa 1,4 1998 *SÅLD*
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Opel Corsa 1,4 1998 *SÅLD*
Senast redigerad av 2 Maccan, redigerad totalt 31 gång.
Efter att jag smörjt handbromsvajern och kört till och från jobbet en vecka, så var de anliggande bromsarna ett minne blott...
Som tur var så fick jag även "bra att veta" på brustna fjädrar. Så efter en vecka så kom ett paket från Äran och hjältarnas land, Tyskland.
Det innehöll sänkfjädrar, stötdämpare, sportgrill och klarglas fram & bakljus.
Givetvis så har den även fått en storservice då olja/filter kamrem, vattenpump och termostat byttes.
Dessutom så monterades mina 3 extralljus!
Nu väntar den bara på ny, mindre rostig baklucka och att få radiomottagning till sterion.
Som tur var så fick jag även "bra att veta" på brustna fjädrar. Så efter en vecka så kom ett paket från Äran och hjältarnas land, Tyskland.
Det innehöll sänkfjädrar, stötdämpare, sportgrill och klarglas fram & bakljus.
Givetvis så har den även fått en storservice då olja/filter kamrem, vattenpump och termostat byttes.
Dessutom så monterades mina 3 extralljus!
Nu väntar den bara på ny, mindre rostig baklucka och att få radiomottagning till sterion.
Det var den sopigaste generator jag någonsin sett!!! Har den verkligen fungerat tills den rasade? Verkar ju ha varit väldigt dålig väldigt länge!!!
/Mats J
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06