Daniel S - Kawasaki ZX6R "streetfighter"

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Daniel S
Deluxpostare!

Daniel S - Kawasaki ZX6R "streetfighter"

Inlägg av Daniel S »

Var i helgen och köpte en liten leksak så här i slutet av säsongen...

Bild

Något grönt ser det ut att vara...

Bild
Digitalmätare, vad är det för något grönt som har digitalmätare från acewell?!?

Bild
Detta blir inte lättare. Två elaka ögon som stirrar på en i mörkret. Det här ser inte ut som något från Kawas originallinje...

Bild
Skönt! Äntligen något som man känner igen, och något som borgar för ett trevligt ljud med. :)

Bild

Yay, det är en Kawa ZX6R som någon byggt om till en streetfighter!
(Alla originaldelar finns kvar så detta är inte någon kraschad zx6a som man byggt streetfighter av.)

Åker på semester på torsdag och efter det är säsongen definitivt slut men av det lilla jag känt av hojen hittils kommer säsongen 2009 bli mycket trevlig. :D

Planer för våren är att montera tillbaka original mätarhus, har lite svårt för digitalflimret som acewellmätaren erbjuder, samt att snygga till lite smådetaljer som jag inte riktigt gillar.

Håll utkik efter mer från mig. :)

//d

Liten kortis på hur den låter.
http://www.youtube.com/watch?v=b7mIx8bgTxU
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Har nu börjat kolla lite grann på listan över grejer man vill ha till våren.

Ett par saker är givna då jag redan har det liggande. En av de sakerna är ett mätarhus likt detta.

Bild

Originalhus, lite mindre plottrigt än digitaltjafset som sitter där nu. Dock tänkte jag ge mig på att byta dioderna i mätarhuset till en blå variant. Kan nog bli lite pill men jag har ju hela vintern på mig. :)

Vidare vore det hemskans trevligt med ett par sådana här till våren...

Bild

Bild

Vi får se hur det blir. 8)

//d
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Riktigt gött att mätartavlorna är genomskinliga!
Du ska väl dock ha en som visar högre än 160? 8)

Nej, jag är inte helt puckad. Jag förstår att det är mph!
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Mycket trevligt med en streetfighter.
Hade man fortsatt köra motorcykel så hade nog en sådan legat nära till hands. Enligt de som framför dessa i trafiken så är det visst svårt att hålla framhjulet mot marken av någon anledning :roll:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

ERnsT skrev:Mycket trevligt med en streetfighter.
Hade man fortsatt köra motorcykel så hade nog en sådan legat nära till hands. Enligt de som framför dessa i trafiken så är det visst svårt att hålla framhjulet mot marken av någon anledning :roll:
Ja, tänk vad all plast man plockat bort där fram väger! :)
[David Knutsson]
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Hmm, har ännu inte vågat känna efter om påståendet att streetfighter egentligen är enhjulingar stämmer... :oops:
Däremot finns det kraft så det räcker och blir över för mig och med ett litet liiiitet ryck så är det nog bakslangen hela dagen. :)
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Gott kan nog bli bra, streetfigher är på nåt sätt alltid rätt :)

Och lycka till med bakhjusåkningen, ta det lugnt bara och välj dina ställen, få känslor går upp mot en go wheelie men det kan göra ont om man misslyckas ;)
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Daniel S skrev:Hmm, har ännu inte vågat känna efter om påståendet att streetfighter egentligen är enhjulingar stämmer... :oops:
Däremot finns det kraft så det räcker och blir över för mig och med ett litet liiiitet ryck så är det nog bakslangen hela dagen. :)
Accelerera och känn efter vid vilket varvtal den verkligen börjar dra.
kör upp den strax över det och motorbromsa ner den till det talet och gasa sen på. Det räcker. =)
Det gjorde det iaf med min 600cc radfyra. Och din har nog mer vrid.
Ett tips är att kolla drivpaketet noga innan det prövas.
[David Knutsson]
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Reco skrev: Accelerera och känn efter vid vilket varvtal den verkligen börjar dra.
kör upp den strax över det och motorbromsa ner den till det talet och gasa sen på. Det räcker. =)
Det gjorde det iaf med min 600cc radfyra. Och din har nog mer vrid.
Ett tips är att kolla drivpaketet noga innan det prövas.
Hmm, får nog vänta till våren. Drar till USA på semester på torsdag och min kära sambo skulle nog bli ganska lack om jag la omkull hojen innan dess...

För övrigt skulle dessa sitta som handen i handsken!

Bild

129 Euro/styck. :o

//d
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

det kostar att ligga på topp :)
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Daniel S skrev: Hmm, får nog vänta till våren. Drar till USA på semester på torsdag och min kära sambo skulle nog bli ganska lack om jag la omkull hojen innan dess...
//d
Du ska inte passa på att handla delar när du ändå är i USA? dollarn är ju ganska billig fortfarande och så lipper du ju frakt (och tull).
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

marcus skrev:
Daniel S skrev: Hmm, får nog vänta till våren. Drar till USA på semester på torsdag och min kära sambo skulle nog bli ganska lack om jag la omkull hojen innan dess...
//d
Du ska inte passa på att handla delar när du ändå är i USA? dollarn är ju ganska billig fortfarande och så lipper du ju frakt (och tull).
Jo det är ganska billigt men planen är att jag ska köpa en rejäl blixt till min Canon Eos 450D. Dessutom så brände denna trevliga men oväntade mc-affär ett litet hål i min plånbok. :(
Har dock vänner i USA som ska hem till Sverige över jul så det finns alltid möjlighet att beställa hem grejer med dem. 8)
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Hemma från USA nu och när man ändå är jetlaggad och vaken på natten kan man ju surfa mc-sidor och skriva köpelista. Blir nog varken så kort eller så billig som jag hade velat ha den. :mhihi:

Hittils ser listan ut som följer:

* fälgarna ska av, blästras och lackas.

*nytt styre ska införskaffas då jag tycker att det som sitter på är lite brett.

*hugger och framskärm i kolfiber

*ett styck diodbaklyse ska på

*originalkluster ska monteras, givetvis kan man inte montera det rakt upp och ner utan jag ska försöka få ett mätarhus-hus cnc-svarvat åt mig.

*en ny vindavvisare ska moddas på plats fram. Snodde lilla rutan från sambons Yama Bulldog igår och den ska tjäna som mall. Lagom stor den rutan.

*speglar i ngn snygg design ska införskaffas. Att köra utan speglar är inte att rekommendera.

*ny framlampa ska letas fram. Har hellre en större rund än det som sitter på idag.

Sist men inte minst så skulle jag, om det finns någon tid och några pengar över, vilja få till ett färbyte på tank och kuts. Mattsvart eller blanksvart skulle vara mumma.

Såååååå, vem vill sponsra och med vad?? 8)
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Oooops. :mhihi:

Nu har shoppingen börjat.

Bild

Bild

Bild

Kan det inte bli helg snart så att man får skruva isär hojen?
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Några bilder på hur landet ligger nu i alla fall.

Bild

Ahh, the törnrosa-sleep.

Bild

Lampor och vindavvisare på väg av.

Bild

Status som det ser ut nu. Ska förhoppningsvis få lite tid att göra roligare saker imorrn, skruva ihop. :D

Har kallat in en elkunnig vän i veckan med som ska mäta upp alla sladdar och snygga till lite. Helst av allt skulle jag vilja få originalklustret uppe vid styret, vid "stödpinnen". Problemet med det är att tändningslåset hamnar precis under mätarna, no good. Så frågan är om man orkar klydda med att flytta tändningslåset eller om man helt enkelt får placera klustret på originalplatsen.

//d

PS. Den roliga delen av mc/bilbyggande började igår. Den när man får hem leksaker. :mhihi:

Lilla (h)julafton hemma hos mig.

Bild

Enligt korvmojjetråden på www.sporthoj.com så är detta ett säkert tecken på att man är snabb... ;)

DS.
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Liten update:

Digitalmätare --> såld. :)

Nya lampor: --> köpta. :mhihi:

Blev i detta stuket.

Bild

Mattsvarta.

Tänker köra Speed Triple-stuket på fronten så därför skulle jag behöva tips på ngn som kan cnc-fräsa alternativ gjuta i kolfiber/glasfiber en liten skyddskåpa till originalmätarhuset.

//d

Just ja, har beställt framskärm och hugger i kolfiber med. :D
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Kan bli riktigt grym, kom bara ihåg att vintern inte är så lång som den verkar, snart är det vår igen :)
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

marcus skrev:Kan bli riktigt grym, kom bara ihåg att vintern inte är så lång som den verkar, snart är det vår igen :)
Jag har ju det lilla problemet att jag tokdiggar vintern med, så att sommaren kommer snart är inte bara positivt. :wink:

Gissar på din något stora (;)) avatar att du köpt ny hoj?

//d

EDIT: Avataren var inte fullt så stor längre. :mhihi:
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Daniel S skrev:
marcus skrev:Kan bli riktigt grym, kom bara ihåg att vintern inte är så lång som den verkar, snart är det vår igen :)
Jag har ju det lilla problemet att jag tokdiggar vintern med, så att sommaren kommer snart är inte bara positivt. :wink:

Gissar på din något stora (;)) avatar att du köpt ny hoj?

//d

EDIT: Avataren var inte fullt så stor längre. :mhihi:
haha, tänkte att jag kunde ju inte ha kvar KTM avataren eftersom jag inte har nån KTM längre, men den första jag hittade va visst lite väl tilltagen :D
Har nogt tänkt göra mig av med VTR:n också och köra lite roadracing men vi får se hur det blir.
Daniel S
Deluxpostare!

Inlägg av Daniel S »

Nya lampor!

Behöver lite input nu.

Ska man montera de här nere?

Bild

Eller här uppe?

Bild

Det lutar åt att montera lågt och sen original mätarhus ungefär i höjd med tändlåset. Kommer med lite tur få hjälp att cnc-fräsa ett hus till originalmätarna, huset kommer antagligen pulverlackas.

Så vad tror ni??

//d
Skriv svar