Ford sierra turbo
Postat: 28 feb 2008 22:47
Då lägger jag upp mitt projekt!
Började med att jag satte i turbo i min escort,, blev några simpla konventeringar efter det men ville göra något seriöst(försöka).
Bilen är en Sierra från 88 med 12 000 mil på mätarn,
Den mesta tiden har lagts under huven men utsidan kommer också att få sig en omgång.
Motor spec:
2.0 L honat 205 block
nya lager, packningar,tätningar,ringar
Cosworth smidda kolvar
Cosworth smidda stakar
Max portad topp
Ny orginal kam
Cosworth grupp a topppackning
Topplocksbultar i 12:9 kvalitet
Egentillverkat grenrör
Extern WG
kkk 24 turbo
öppet luftfilter
Öppen kl Racing dump
3 tums tryckrör
3 tums avgas
Svetsad retur i tråget
Smt 6 Piggy back insprut
Gröna 803 spridare
Kl racing intercooler
Kl Racing slutdämpare
19 Raders oljekylare
Drivlina\chassi:
Typ 9 låda
4-puckad sinterlamell från Dalhems
Saab 900 turbo tryckplatta
Modifierad växelspak
Sänkfjädrar
Polyretan bussningar runtom
Interiör:
Halvbur
Riktiga stolar
4-punktsbälte
Lite mätare och annat skit
Lite bilder:
Utsidan, inte mycket o kolla på men det blir det ändring på!
Motorn åkte ur och motor rummet tvättades och målades
Före:
Efter:
Blocket var ganska äckligt så det fick smaka på rengörings medel och färg!
Efter:
Samma sak gällde för generatorn!
Före:
Efter:
Lite nymålade saker!
Horning av blocket
Blev lite skillnad:
Lite lager och packningar:
Kolv och stake:
Motorn efter ihop montering:
Turbon kkk 24
Om det blir för högt mottryck i den så blir det en lite större snurra :twisted:
Wg.n och dumpen:
Sintern och tryckplattan:
Började med att jag satte i turbo i min escort,, blev några simpla konventeringar efter det men ville göra något seriöst(försöka).
Bilen är en Sierra från 88 med 12 000 mil på mätarn,
Den mesta tiden har lagts under huven men utsidan kommer också att få sig en omgång.
Motor spec:
2.0 L honat 205 block
nya lager, packningar,tätningar,ringar
Cosworth smidda kolvar
Cosworth smidda stakar
Max portad topp
Ny orginal kam
Cosworth grupp a topppackning
Topplocksbultar i 12:9 kvalitet
Egentillverkat grenrör
Extern WG
kkk 24 turbo
öppet luftfilter
Öppen kl Racing dump
3 tums tryckrör
3 tums avgas
Svetsad retur i tråget
Smt 6 Piggy back insprut
Gröna 803 spridare
Kl racing intercooler
Kl Racing slutdämpare
19 Raders oljekylare
Drivlina\chassi:
Typ 9 låda
4-puckad sinterlamell från Dalhems
Saab 900 turbo tryckplatta
Modifierad växelspak
Sänkfjädrar
Polyretan bussningar runtom
Interiör:
Halvbur
Riktiga stolar
4-punktsbälte
Lite mätare och annat skit
Lite bilder:
Utsidan, inte mycket o kolla på men det blir det ändring på!
Motorn åkte ur och motor rummet tvättades och målades
Före:
Efter:
Blocket var ganska äckligt så det fick smaka på rengörings medel och färg!
Efter:
Samma sak gällde för generatorn!
Före:
Efter:
Lite nymålade saker!
Horning av blocket
Blev lite skillnad:
Lite lager och packningar:
Kolv och stake:
Motorn efter ihop montering:
Turbon kkk 24
Om det blir för högt mottryck i den så blir det en lite större snurra :twisted:
Wg.n och dumpen:
Sintern och tryckplattan: