Sida 1 av 2
61` Plymouth Savoy, "pressebilen" :)
Postat: 17 dec 2007 17:50
av Evangelist DK
Heisa
Lager en liten tråd om den nye bilen min, dete r en 61` savoy med chevy 350 TPI og sprintex kompressor.
Bilen er nykjøpt og ikke ordentlig prøvd enda. Venter på ny hjerne til den, har vært folk å fikla med den som sitter i, får alt for mye bensin nå..
Sååå, updates kommer
Noen bilder imens
Og et lite bilde av bruksilen
Edit: Jag hjälpte till lite ///Daniel
Postat: 17 dec 2007 17:51
av Evangelist DK
Hmmm, kom ikke noe bilder fram jo....
Ikke så god på data..
Postat: 17 dec 2007 23:06
av Martin Fåglefelt
Helt rätt. Du är min Idol.
Postat: 17 dec 2007 23:38
av Evangelist DK
Hahah
Postat: 18 dec 2007 00:45
av Martin Fåglefelt
Det var ju asballt. nu blev jag sugen på jänkejärn igen.
Postat: 19 dec 2007 23:03
av Gunnar
Du är kult förklarad. Kan det bli råare.
Årgången då jänkarna inte visste hur de ville ha designen. Så
kommer det Plymouth Savoy-61 med modern insprutningsmotor
med överladdning.... på forumet.
Lycka till med projektet!
MVH Gunnar
Postat: 23 mar 2008 21:55
av Evangelist DK
Da får jeg litt mer tid til å fixe på pressebilen.....
Postat: 23 mar 2008 22:01
av Kezo
Aj... Hoppas allt gick bra med dom i bilen.
Och savoyen ger mej ha-begär, så brutal! Finns det några filmer på den?
Postat: 26 mar 2008 16:10
av Evangelist DK
Heheh, takk takk
Har en liten videosnutt av den, ikke der bilen kjører, men bare med motoren i gang.. Så man kan få et bilde av lyden
Men må se om jeg finner den bare
Postat: 29 mar 2008 23:39
av Mats J
Volvo finns det gott om, jobba på Savojen istället! Helball projekt!
Men jag tycker det borde vara högre profil på däcken, dom fyller inte ut hjulhusen så bra. Även tona sidorutor och bakruta och lacka kofångarna blanksvarta. Sedan är väl allt klart!
Har du 400-500 hästar ungefär eller?
/Mats J
Postat: 01 apr 2008 14:22
av Evangelist DK
Takk for respons
Vet ikke hvor mange hk det er snakk om her, men er nok ikke mer enn 350-400.. Er en orginal TBI motor som det er satt en liten presse på, lader nok ikke så mye.. Men har veldig problemer med å finne ut hva som er feil med den, får altfor mye bensin! Og er snart tom for idèer!
Sååå det blir nok til at jeg tar av pressa for å kjøre litt i sommer.. Må ha bilen klar natt til 1 Mai, det er harry-natta i Norge! Da skjer det mye rart på veiene, mye tøffe biler!
Postat: 01 apr 2008 17:17
av Mats J
Får den rätt mängd bensin när du kör utan kompressor?
Hur är det tänkt att insprutningen skall kompensera för laddtrycket?
Det låter som att inte MAP sensorn funkar vid överladdning.
/Mats J
Postat: 01 apr 2008 19:17
av Evangelist DK
Hjærnen på bilen er chippa og skal visstnok fungere fint til motoren.. Og map sensor er byttet til en som tåler overlading.. Men bensintrykket er det neste jeg skal se på.. Det sitter ingen trykkregulator på den, det er vel litt merkelig?? Jeg kjøpte bilen som den står, og den skal visst ha funka fint før..
Postat: 02 apr 2008 15:02
av Evangelist DK
Er vel ingen her som kjenner til en svenske ved navn Olle Wilson..? Har visst laget chip til hjærnen og skal visst være veldig flink til sånnt..
Postat: 03 apr 2008 09:04
av Mats J
Det MÅSTE sitta en tryckregulator någonstans annars kommer det ALDRIG fungera. Det kan sitta en inbyggd i bensinpumpen om det är en specialpump. Men finns det en returledning till tanken? Den måste isåfall vara kopplad på tryckregulatorn. Är det stopp i returledningen så blir trycket för högt och motorn får för mycket soppa. Så mät soppatryket!!!
Oberoende av vem som gjort chippet så kan det inte funka om soppatrycket är för högt.
Tryckregulatorn skall också ha en slang som är kopplad till insuget så den kompenserar soppatrycket beroende på tryck/vacum i insuget. Annars blir det för lite soppa vid högt laddtryck och för mycket vid lätt gas.
/Mats J
Postat: 03 apr 2008 15:20
av Evangelist DK
Okay, så jeg må ha en progressiv trykkregulator..?
Har kommet i kontakt med han som har bygget den, han sa pumpa er beregnet for motoren og det ikke har vært på noe trykkregulator før..
Men kan vel prøve å sette på en, det skader vel ikke
Postat: 03 apr 2008 19:06
av Mats J
Det borde inte behövas en progressiv tryckregulator utan borde räcka med en vanlig. Men sitter det en returledning från motorn till tanken?
/Mats J
Postat: 03 apr 2008 19:56
av Evangelist DK
Jap, returen er der
Var ute å prøvde den nå, virket fint ved full gass.. Lurer på om det kan være en av dysene som ikke lukker helt, for den spruter litt xtra bensin på en av dem.. Kan være at den ikke lukker helt..?
Skal og bytte manifoldpakning, liten misstanke om lekkasje der.. Mange løse kuer på denna bilen
heheh
Postat: 04 apr 2008 10:39
av Mats J
Om du har returledning så sitter den kopplad på bränsletrycksregulatorn.
Om bara någon spridare ger för mycket bensin är det fel på just den spridaren.
/Mats J
Postat: 04 apr 2008 14:43
av Evangelist DK