Anton_the_Man skrev:japp, då har man blivit bilägare igen.
efter att kollat runt på de mesta men me inriktning
på bmw e36
va ja helt plötsligt ägare till en blåmetalic
s40 t4 från -98.
hur kom de sig undrade jag o alla andra? ja har aldri ens sneglat åt volvo..
farsan o morsan va o åkte mc o stannade till
hos en bekant på en liten ö utanför strömstad.
utanför stod en rejält skitig t4a under 1cm damm o skit.
farsan frågade om den skulle säljas o gubben sa att
de va hans son (40år) som nu hade köpt en ny bil så volvon stod bara där.
gubben trodde att sonen iaf ville ha 40 för den,
o min farsa sa att hans son (jag) bara hade runt 20 till bil.
OK, sa gubben, 20 blir bra då...
sen ringde ja sonen o snackade lite.
o på tisdag morronen drog ja till strömsta
me 19lök i näven o nu e den min.
eftersom bara bilen stod i vägen o han orkade
inte sälja den va han hel nöjd me 19tusen.
lite info om bilen:
4-cyl rak med två överliggande kamaxlar.
Fyra ventiler per cylinder.
Bränsleinsprutning.
volym 1 855 cm3.
Max effekt 200 hk (147 kW)
vid 5 500 r/min. Max vridmoment 300 Nm
mellan 2 400-3 600 r/min.
0-100 km/h 7,3 sek,
toppfart 235 km/h.
alltid servad på volvo verkstad
nya dubbdäck på alu fälg.
ja kallar de ett klipp!
framtidsplaner:
rekonda in o utv
köpa nya 16" (nån som har nått till salu 4/144,3?)
svärta listerna
tona alla rutor lite lätt
stereo byte o slutsteg, baslåda
sen kanske de blir lite trimm me, behövs inte än
min förra bil hade 75hk...
ska både vaxas o poleras
ny skylt o attitude hållare ska införskaffas
efter 2½timmes städ ser de fortfarande ut som kriget, inv rekond kommer. även ska annan stereo in, (håller på me de just nu faktiskt)