Äsch... Det blir ju dyrt ju. Jag har redan köpt avgassystem och bakfjädrar för 100 spänn. Men visst, har du ett par skapliga bakdörrar och en huv liggande så kanske det blir affär!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Mycket tyst och komfortabel bil nu. I veckan ska handbromsen lagas, huven ska bytas till en friskare och eventuellt ska jag byta bakvagnsbussningar.
Det smäller rätt bra när man kliver på lite, ganska irriterande.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Nybesiktigad! Fick bara två anmärkningar, för korta fjädrar fram och skadad bromsskiva bak. Ingen rost!
Kände på mig att de skulle gnälla på fjädrarna och skivorna, så det är bara att byta och göra ombes.
Saker de inte såg var de troligen ganska rostiga trösklarna, rosthålet i bagegegolvet och den utslitna bakaxelbussningen. Den sistnämnda smäller rejält när man kör lite inspirerat. Har beställt en ny, men hinner tyvärr inte byta innan rallyträffen.
Fjädrar skulle jag däremot vilja byta, finns det några på KM Bildemo måntro?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Karlsson skrev: den utslitna bakaxelbussningen. Den sistnämnda smäller rejält när man kör lite inspirerat.
Jag känner igen det där....
Min smäller även i framvagnen vid "inspirerad körning".
När jag hade bort höger framhjul förra helgen Märkte jag att krängningshämmarstaget hade lossnat från sitt nedre fäste.... tryckte bara dit det lite lätt så det lär väl lossna igen. Jag antar att en del av klonket berodde på det....