Sida 1 av 12

Corvette- 69

Postat: 16 sep 2006 13:46
av Gunnar
Hej!

Här kommer lite uppgifter på bilen.

2 dr ht (Skönt med riktigt tak:) )

455 (370 hp), totalrenoverad (Buicks största motor) + automat Th400 med shiftkit. Elhissar, elsäte, elbaklucka, broms och styrservo..

Vi har servat bilen och den har rullat hela sommarn...

tillverkad i ca 35000 ex.

Här är lite bilder innan lite utvändig modifiering.

Nu kommer det frågan igen hur lägger jag in bilderna? Någon som kan
hjälpa.

Postat: 24 sep 2006 06:40
av Klingan
Skönt att det finns någon här med riktig motor :mhihi:

Postat: 10 jun 2007 01:05
av Gunnar
Har till år gjort lite modifieringar

Sänkt bilen och rensat lite lister, bytt avgassystem 3", eldebrock insug
,förgasare,brytarlöst tändsystem.
Kapat tiden med 1,5-2sek till 0-100 för denna pråm med dessa modifieringar med orginalmotor,odiff, seg utväxling 2:76, diagonaldäck
så finns att göra

Väntar på headders , BM växelspak, MSD låda etc..

Postat: 10 jun 2007 10:50
av ERnsT
Jag blir nästan tvungen att utdela en varning här, det är ju sånt här man vill se bilder på :wink:
Behöver du hjälp med bilderna så kan du kika här: http://forum.attitudemotorclub.com/viewtopic.php?t=6862

Om det väljer att krångla ändå, säg bara till...

Postat: 10 jun 2007 17:00
av Zeb
Jag instämmer med föregående skrivare, fram med bilderna :hey:

Postat: 10 jun 2007 23:16
av Gunnar
Det kommer framöver! 8)

Blev bakaxel ras idag mellan vaggeryd och skillingaryd. Differentialaxel gick av + pionen gick av. Det var gröt i bakaxelhuset :wink: . Så nu blir annan utväxling och ev diffspärr ska kolla detta under veckan.

Tänkte ha det bra och glida framöver, men verkar lite aktivitet i garaget
under denna månad.

Vi får växelspak och MSD-box i veckan. Headders hoppas kommer snart.
Fälgar kommer också under veckan. Cragar. Så tänkte beställa
255/60-15 däck. Tänkte får bli en mellan lösning istället för orginal fälgar. Tänkte ha 18"-19" fälgar, men inte hittat det jag önskat. Klarar inte
så mycket breddning utåt där bak. eftersom har bultcirkel 5/127, så behöver spacers för det finns inte så många fälgalternativ med orginal
bultmönster.

Postat: 16 jun 2007 22:45
av Gunnar
Medan väntan på bakaxel/delar, så gjort lite annat

Vi har nu kapat ur och rensat lite i fronten, för sätt dit
elfläkt från Volvo V70. Fått sakerna på plats, dock har kylet
börjat läcka, så undersöka detta framöver.

Byter växelspak, rensat nu till förmån för BM Quicksilver.
Detta för slippa missa växling till neutralläge av misstag=kan bli delar
där de inte hör hemma.

Kapat ur lite där bak, behov minska vikten lite då och då.

Nu fått en bakaxel (den ända i Sverige på skrotarna), så har
en men med fel utväxling. Inväntar svar från bakaxelspecialisten. De
kunde ha grejer liggande. Vi får se.

Framöver gäller funktion, sedan finish. Bilen skulle behöva lack:)

Postat: 26 jun 2007 22:53
av Gunnar
Fått dit bakaxel nu, provkörde i går.
Gjort lite modifieringar under tiden också.

Så behöver justera en del till helgen. + monterar MSD-box och
tillbehör.

Postat: 01 jul 2007 23:16
av Gunnar
Fick dit MSD boxmed nya kablar och tändspole.
Vilken skillnad! Detta blev bra.

Så var ute igår på första riktiga provturen sedan bakaxelraset
och kändes mkt bra.

Dock var sista dagen igår innan körförbud Så nu vet jag att det fungerar.
Ska dock byta stift och grenrörspackningar innan.
Samt plasting av ny huv också under kommande veckan. Sparar
rättmånga kilon på redan tung bil:)

Postat: 04 jul 2007 22:14
av Gunnar
Idag har det plastats en huv. Vi får se hur det blir. Kul!
Provar utan gjutform. Så plastar direkt på huv och sedan blir slipa
och slipgrund.
Har vaxat, släppmedel , sedan lagt på 2x300gr väv och polyester.

Imorgon se om den släpper från orginalhuven:)

Blir förstärkningar också. Huv är ca 3,5m2

Postat: 04 jul 2007 22:23
av David Alesand
Roligt, men var är bilderna?

Postat: 05 jul 2007 02:05
av Nicke Nyman
:worthlesswithoutpics:

Postat: 05 jul 2007 21:52
av Gunnar
Ska försöka ta bilder i helgen.

Dottern har haft beslag på kameran:)

Vi (Nightmaan och jag) fick loss glasfiberhuven idag. Stommen väger
6 kg mot orginal 50-60 kg.

Nightmaan är min stöttepelare i projektet:) Tack!

Postat: 24 jul 2007 01:53
av Gunnar
Blev fel här med bildöverföring

Postat: 24 jul 2007 01:58
av Gunnar
Ernst eller någon annan.

Jag har försökt ladda bilder,men har inte lyckats via www.geting.se.
Förstår antagligen inte hur man gör.

Skulle vara tacksam att få hjälp?

MVH Gunnar

Postat: 24 jul 2007 09:54
av Nicke Nyman
maila bilderna till mig! niclas.nyman@attitudemotorclub.com så ska ja hjälpa dig! ;)

MVH 8)

Postat: 24 jul 2007 19:57
av Nicke Nyman
Här är bilderna!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Postat: 24 jul 2007 21:56
av Gunnar
Tack Nicke!

Glasfiberhuven är förstärkt vid kanterna med PVC böj bart rör och
några avbrutna tumstockar. Kommer behöva göra några förstärkningar till och ovansidan kommer få bearbetas framöver, dock får bli i framtiden
när det är dags för lack.

Vi inväntar fortfarande headders:) + fälgar.

Tagit fram ett par toppar nu. Dags för planering av portning och lite annat.
Håller på kolla lämplig kam + ventilfjädrar inför hösten.

Vi får se vad det kan bli framöver.

Nu är det i allafall snart dags för besiktning.

Postat: 25 jul 2007 07:25
av RFC Roger
Heja Gunnar, fortsätt så. Hade för länge sen en Chevelle SS -69 som jag trimmade hårt (gick 11,25 och körde 5-växlad manuell) och även hade lite väghållning i). Goa muskelbilar blir det bara färre av.

Postat: 25 jul 2007 23:33
av Gunnar
Roger,

Chevelle -69 mmmm.... :namnam: Mina favoriter -67 och -69.Har
haft 2 st -70 (1 SS).

Jag förstår den gick mkt bra med dessa tider. Laddade du mkt gas?