BMW 323 Turbo VEMS v.2

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

BMW 323 Turbo VEMS v.2

Inlägg av Nicke Nyman »

Dags för en ny tråd på ny bil!

BMW 320i -82 ska få stå som nytt chassie. Väldigt lite rost på denna. Därför jag köpte den billigt av en karl i Lycksele. Denna ska väl rensas på stolar och baksäte, golvmatta, asfaltsmatta. In med buren från den tidigare E21an, byggas lite mera seriöst denna gång. Hastighetsmätare, varvräknare osv kommer användas org, in med en laddtrycksmätare synligt och sen ja, de kommer byggas mera diskret denna gång! Bilen ska gå på gatan, har ju en besiktningsmotor nu! :D Känns fint.

Motorn då, jaa, som de ser ut nu så byter jag upp, eller ner till en M20B25 istället för M20B23 som jag åkt med tidigare. Men vi får se vad som händer helt enkelt. Jag tycker ändå att M20B23an har presterat bra med 0,7bars laddtryck och innan denna sommar är över har nog Mattias mappat så fint så att 1bar o lite till kan åkas med. Spridarna sätter ju lite stopp för mig nu. :( Men de får vi nog ordning på under vintern!

Kommer fortsätta åka med VEMS och fördelartändning! Tycker de funkar prima så jag ska använda de! Mål med bilen, jaa, den ska vara rolig på gatan o kanske kunna prestera en låg 12 eller hög 11a på strippen. Men de får vi se. De är ett mål att sikta på iaf! Inget jag kommer hänga upp mig på. Vill lära mig behärska 1kg laddtryck på en M20 innan jag kliver upp mera. E21orna är så lätta och blir lätt hysteriska med laddtryck!

Ni ser ju här hur dom är UTAN laddtryck och en 68BHP på bakhjulen (enligt G-Tech RR)... :wink:

Bild

Bild

De var väl allt, ni får väl fråga om de är något, har en veckas semester nu framför mig då jag ska skruva i v.1 E21 och försöka få ordning på den!

MVH // Nicke "Velarn" Nyman

Ps. Tack Mattias för bilderna... ;) ds.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Ser fint ut det där Nicke! Men börja nu i rätt ände och fixa karossen ordentligt! Gör iordning den där lilla rosten som finns och lacka upp bilden som du vill ha den så kommer det bli mycket roligare att jobba med allt annat sedan om grunden är fin! Då kan du ha den i flera år! Nu blir det minst 8h om dagen i garaget den närmaste veckan för oss! Blir fint de!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Fibban skrev:Ser fint ut det där Nicke! Men börja nu i rätt ände och fixa karossen ordentligt! Gör iordning den där lilla rosten som finns och lacka upp bilden som du vill ha den så kommer det bli mycket roligare att jobba med allt annat sedan om grunden är fin! Då kan du ha den i flera år! Nu blir det minst 8h om dagen i garaget den närmaste veckan för oss! Blir fint de!
Jepp, men ja kommer jobba på den röde nu... ;) Ett tag till.. ;)

Hejpårä! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Bjuder till på lite fler bilder Mattias tog! :D

Bild
Bild
Bild
Bild

Som ni ser så har ja lite chassie o jobba på, men chassiet på v.1 var riktigt nice så de blir samma på denna! :D

MVH // Nicke 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
BeeMeR
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av BeeMeR »

Hehe.. inte dåligt.. Tur att ja inte köpte den före dej :P...

///zemrén
BMW 316 -76 (327 tic)
RallySallad.tk
OverLoaded Racing

BeMyWife (O=00=O)
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Läget med denna är bara att den just nu står där den står och ser glad ut! Ni kommer få veta mera längre fram i sommar eller höst! Då kommer de jobbas mera intensivt med den!

MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Bilen såld!

Nerlagt projekt! 8)
Opel Ascona B -78