BMW 320i -82 ska få stå som nytt chassie. Väldigt lite rost på denna. Därför jag köpte den billigt av en karl i Lycksele. Denna ska väl rensas på stolar och baksäte, golvmatta, asfaltsmatta. In med buren från den tidigare E21an, byggas lite mera seriöst denna gång. Hastighetsmätare, varvräknare osv kommer användas org, in med en laddtrycksmätare synligt och sen ja, de kommer byggas mera diskret denna gång! Bilen ska gå på gatan, har ju en besiktningsmotor nu!
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Motorn då, jaa, som de ser ut nu så byter jag upp, eller ner till en M20B25 istället för M20B23 som jag åkt med tidigare. Men vi får se vad som händer helt enkelt. Jag tycker ändå att M20B23an har presterat bra med 0,7bars laddtryck och innan denna sommar är över har nog Mattias mappat så fint så att 1bar o lite till kan åkas med. Spridarna sätter ju lite stopp för mig nu.
![:(](./images/smilies/icon_frown.gif)
Kommer fortsätta åka med VEMS och fördelartändning! Tycker de funkar prima så jag ska använda de! Mål med bilen, jaa, den ska vara rolig på gatan o kanske kunna prestera en låg 12 eller hög 11a på strippen. Men de får vi se. De är ett mål att sikta på iaf! Inget jag kommer hänga upp mig på. Vill lära mig behärska 1kg laddtryck på en M20 innan jag kliver upp mera. E21orna är så lätta och blir lätt hysteriska med laddtryck!
Ni ser ju här hur dom är UTAN laddtryck och en 68BHP på bakhjulen (enligt G-Tech RR)...
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Bild](http://savarturbo.se/stuff/images/nicke_e21_tic/ny_e21_20060709/ny_e21_2.jpg)
![Bild](http://savarturbo.se/stuff/images/nicke_e21_tic/ny_e21_20060709/ny_e21_3.jpg)
De var väl allt, ni får väl fråga om de är något, har en veckas semester nu framför mig då jag ska skruva i v.1 E21 och försöka få ordning på den!
MVH // Nicke "Velarn" Nyman
Ps. Tack Mattias för bilderna...
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)