Då börjar jag:
Lite spec:
M20B25 strokad till 2,7liter med smidd vevaxel
Balanserad vev, svänghjul, tryckplatta och remskiva.
Viktjusterade och polerade smidda vevstakar.
Planat och modifierat block.
Original smidda mahle kolvar som är svarvade för lägre kompression c:a 8.0:1, viktjusterade till 1/100 gram
Portad och polerad topp med shricks hårdaste ventilfjädrar ombyggda till dubbelfjäder nya specialsvarvade ventil brickor mm, nya bilstein vipparmar. Ny elak specialslipad turbokamaxel framtagen enbart för mycket effekt

Lättat svänghjul, sachs hårdast tryckplatta och 4pucks sinterlamell.
Eget tillverkad insug i aluminium med korta rör för hög toppeffekt och lite sämmre bottendrag.

Rostfritt extraktorgrenrör.
Stor turbo (ej inhandlad än)
Egentillverkad insprutning och tändning med lcd display med info från styrboxen och motorn.
Sen ska jag bara hitta en lämplig bil att lägga motorn i också

Mål: Att kunna gasa loss båda bakhjulen på 5:an

Och så bilderna..... http://motorsport.mine.nu/ix/bmwprojekt/