Karlsson skrev:Jag ska mäta och kolla vilken modell det är, tror det är 46 mm.
Låter ju väldigt avancerat när du beskriver det, men jag ska fundera på det lite.
Jag har ont om plats, iaf vid 6ans cylinder (bromsservot kommer ivägen) så det får bli korta trattar.
Låter mer avancerat än vad de är.
Återkom med längd och diameter så ska jag kika på vad vi kan hitta på åt dig.
// N.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Här händer de väl inte jättemycket just för tillfället. Vi har fått vårt andra barn (i söndagsmorse), en grabb. Men man försöker ju ändå underhålla sig lite med att köpa speedparts. En intercooler hittade jag faktiskt här i stan. Hade gjort klart med en inköpslista från KL men jag slapp beställa intercooler iaf. Hittade en som passar perfekt i fronten framför kylaren. Sen har jag även köpt en 50mm wastegate. Så nu kan grenröret färdigställas till 100%.
De va väl en liten uppdatering. Kan uppdatera med lite bilder när de blivit något mer gjort.
Jo just de, en "batteriplus-station" från BMW E34 har jag köpt också.
// N.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nu har jag fått hem dämparna fram och fjädrarna runt om, och även hunnit montera ihop dessa! Millway har levererat allt utom dämpare bak. Dessa köptes hos Rallydesign. Ska montera dessa på bilen så fort tillfälle ges!
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Så ser den ut nu iaf. Lacken är inte bra på de lösa delarna men jag vill inte gråta floder heller om jag smiskar en kona på någon trevlig konbanekörning eller om jag skulle råka åka ut i sandfållan på någon bankörning.
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
När man byggt om en del så blir de nog bra. En kompis har Bilstein PRR fram (samma som mig) och Bilstein BRR bak, de är Bilsteins racingdämpare till 02, samt ett H&R fjäderkit till som sägs vara avstämt emot dämparna, och den bilen är väldigt styv i chassiet. Mina fjäderben fram är ombyggda och fjädrar från Millway och bak är det GAZ dämpare med fjädrar från Millway, nu när bilen börjar vara färdig förutom huv och dörrar så testade jag lite idag att framkalla gungningar i karossen, de gick inte. De va däcken som sviktade. Så de ska bli ytterst intressant att se vad chassiet går för. Strular de mycket med turboanläggningen så plockar jag bort den och åker sugmotor istället, tror den kommer bli rolig ändå.
Tack för alla positiva kommentarer. Tur ni bor långt bort och inte kan syna bilen på nära håll.
MVH
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72