Tyvärr inte, det var nära. Lite berättelse kommer när jag fått över bilderna. Blåtanden i mitt nyinstallerade ubuntu och jag kommer inte överens, än.Mae skrev:Så det blir inget med Elmia då?
SAAB ala Fredrik. Bred Tuff Arg Grävling
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
- Inlägg: 222
- Blev medlem: 16 sep 2007 21:33
- Ort: Reftele (Bredaryd)
Sådär ja, då var det färdigbråkat med datorn. Jag vann.
Som jag skrivit tidigare så hann vi inte bli tillräckligt färdiga för att ställa ut på mässan. Det hade säkerligen gått att få ihop med fullösningar lite här och var, men efter ett knappt dygns arbete och med vetskapen om att det fanns en plan B så valde vi (jag och axel) att lugna oss och bygga rätt direkt.
Nu i efterhand så känns det som ett bra beslut även om det var grymt drygt strax efter.
Det är inte bara tråden som varit död under sista veckorna, även jag har känt lite åt det hållet. Sista 6 veckorna har inneburit arbetsdagar på 18-22 timmar och emot slutet så var man inte människa längre,
Men det blev mycket gjort och jag har lärt mig fantastiskt mycket.
Nog snackat här kommer ett gäng bilder:
Breddning, tillyxad bakspoiler och fälgarna.
Brett blev det, här ser man lutningen och ungefär hur brett det blivit.
Även en bredare framskärm sitter på plats, denna är gjord i glasfiber.
Kung Axel och Herr Nilsson, mina 2 medhjälpare, bägge antisaabare, undra varför det inte blev klart. Sanningen är att utan dom så hade det inte ens varit nära.
Glasfiberhuven på plats, inpassning pågår.
Här är en närbild på fronten tillsammans med lyktorna. Blir lika nöjd varje gång jag ser denna bilden.
Axel slipar och har sig. Vid detta tillfälle så gjorde han lite skumma ljud och lät ungefär som en liten mus som pep omkring i garaget, varpå jag och en kompis blev tvunga att ge honom namnet "Pipen" för en stund, något som inte uppskattades lika mycket av axel som av oss. Tror det slutade med en flygande gummispackelspade.
Här är bakkjolen tillkapad och ditskruvad. Sitter riktigt fint.
Lyften fick agera bord frammåt midnatt.
Och såhär såg den ut när den åkte iväg till förvaringsplatsen.
På domhär bilderna så ser det ut som om man var påväg till lackeraren, så vidrigt nära var det.
Även denna sidan är sågott som klar.
Och såhär blev det med huven och lyktorna, Så här ser bilen ut just nu när den står i en ladugård och väntar på bättre tider och mer motivation.
Som jag skrivit tidigare så hann vi inte bli tillräckligt färdiga för att ställa ut på mässan. Det hade säkerligen gått att få ihop med fullösningar lite här och var, men efter ett knappt dygns arbete och med vetskapen om att det fanns en plan B så valde vi (jag och axel) att lugna oss och bygga rätt direkt.
Nu i efterhand så känns det som ett bra beslut även om det var grymt drygt strax efter.
Det är inte bara tråden som varit död under sista veckorna, även jag har känt lite åt det hållet. Sista 6 veckorna har inneburit arbetsdagar på 18-22 timmar och emot slutet så var man inte människa längre,
Men det blev mycket gjort och jag har lärt mig fantastiskt mycket.
Nog snackat här kommer ett gäng bilder:
Breddning, tillyxad bakspoiler och fälgarna.
Brett blev det, här ser man lutningen och ungefär hur brett det blivit.
Även en bredare framskärm sitter på plats, denna är gjord i glasfiber.
Kung Axel och Herr Nilsson, mina 2 medhjälpare, bägge antisaabare, undra varför det inte blev klart. Sanningen är att utan dom så hade det inte ens varit nära.
Glasfiberhuven på plats, inpassning pågår.
Här är en närbild på fronten tillsammans med lyktorna. Blir lika nöjd varje gång jag ser denna bilden.
Axel slipar och har sig. Vid detta tillfälle så gjorde han lite skumma ljud och lät ungefär som en liten mus som pep omkring i garaget, varpå jag och en kompis blev tvunga att ge honom namnet "Pipen" för en stund, något som inte uppskattades lika mycket av axel som av oss. Tror det slutade med en flygande gummispackelspade.
Här är bakkjolen tillkapad och ditskruvad. Sitter riktigt fint.
Lyften fick agera bord frammåt midnatt.
Och såhär såg den ut när den åkte iväg till förvaringsplatsen.
På domhär bilderna så ser det ut som om man var påväg till lackeraren, så vidrigt nära var det.
Även denna sidan är sågott som klar.
Och såhär blev det med huven och lyktorna, Så här ser bilen ut just nu när den står i en ladugård och väntar på bättre tider och mer motivation.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Dunderpostare!
- Inlägg: 696
- Blev medlem: 22 dec 2006 21:24
- Ort: Göteborg
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
-
- Klubbordförande
- Inlägg: 2228
- Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
- Ort: Månsarp
Kan tillägga att jag jobbade på den fronten 22 timmar i sträck och den var inte äns nära å bli klar så jag hade väl mina humörsvackor emellanåtERnsT skrev:
Axel slipar och har sig. Vid detta tillfälle så gjorde han lite skumma ljud och lät ungefär som en liten mus som pep omkring i garaget, varpå jag och en kompis blev tvunga att ge honom namnet "Pipen" för en stund, något som inte uppskattades lika mycket av axel som av oss. Tror det slutade med en flygande gummispackelspade.
Var väl egentligen fronten som sinkade oss sista dagen. Det var när den drog ut på tiden som tidsschemat sprack.
Det är ju alltid kul att vara fler i ett garage och det var för det mesta riktigt roligt att slipa. Det var bara de där få gångerna när bilen började monteras ihop och man tog en blick från avstånd och insåg att, det är ju faktiskt en gammal Saab jag jobbar på som man mådde dåligt i själen... Men det glömdes snabbt igen
/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!
Visst är den fin Mycket praktiskt med sån breddning måste jag säga, finns plats för verktygen när man meckar.David Alesand skrev:Jag gillar kopphållaren!
Lite sent svar kanske, men det blev en fräck volvo istället.Martin Fåglefelt skrev:Vad fylls platsen på elmia ut med istället? Synd att tiden inte räckte, men din hälsa är viktigare...22h arbetsdag....ojdå...
Jag är själv mycket nöjd med att jag vågade sätta kapen i bilen, nu så har det blivit så mycket gjort på så kort tid så förhoppningsvis är ju bilen ute på banorna i sommar.Henke skrev:Detta är ett projekt som jag gillar, det är underbart att se folk som gör verklighet av sina ideer.
Tråkigt att du inte hann färdigt till Elmia.
Att jag inte hann färdigt, ptja "Shit happens" som man säger overthere.
Jag tror du var minst lika trött och förvirrad som vad jag var, helt plötsligt så säger axel helnöjd. "Det ser ju ut som en Z3a".kardanaxel skrev: Det är ju alltid kul att vara fler i ett garage och det var för det mesta riktigt roligt att slipa. Det var bara de där få gångerna när bilen började monteras ihop och man tog en blick från avstånd och insåg att, det är ju faktiskt en gammal Saab jag jobbar på som man mådde dåligt i själen... Men det glömdes snabbt igen
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
"Alla borde köra peugot"
-
- Dunderpostare!
- Inlägg: 696
- Blev medlem: 22 dec 2006 21:24
- Ort: Göteborg
Re:
HOST HOST...ERnsT skrev:Host hostDavid Alesand skrev:host!
Blir troligtvis ingenting med denna i vinter.
Ny vinter!!
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
Re: SAAB ala Fredrik. Bred Tuff Arg Grävling
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
Re: SAAB ala Fredrik. Bred Tuff Arg Grävling
rekord i trådlyft?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Re: SAAB ala Fredrik. Bred Tuff Arg Grävling
någon måste ju ha detMartin Fåglefelt skrev:rekord i trådlyft?
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad