Jahapp, det är den 5 februari 2012 och jag inser att om det ska bli någon ordning på torpet i vår är det dags att sätta igång. Tyvärr hade vi -20 grader i morse och jag har inte riktigt fått klart garaget vilket innebär att tempen inomhus är marginellt högre än den utomhus men underställ under jobbarkläderna och lite god vilja löser det mesta.
Det som stört mig mest sen jag köpte bilen är inredningen. Original och i ett ganska så dåligt skick, något måste göras så idag åkte framstolarna väck.

Sleeping beauty.

Klädseln är sliten och tyvärr är stoppning och stomme inte i superskick heller.

Var förvånansvärt lätt att få bort dem.

Ska man gå bananas vore det gött med bortplockat baksäte, svart golvmatta och en halvbur. Men det kommer antagligen inte hända.

Stolar bortplockade och bilen dammsugen. Har lite planer på en nytillverkad träratt till sommaren, hittat en engelsk firma som gör underbart vackra kringlor.
Vad det blir för stolar till våren vet jag inte men jag hoppas att stuket blir något åt detta hållet.
Detta är stolar från Porsche 914 och jag behöver tips på bilmodeller som har stolar åt detta hållet. Ju fler modeller jag söker efter desto större sannolikhet att hitta stolar.