I glädjefabriken är det inte så mycket glädje just nu.
Har jobbat vidrigt mycket sedan 1 Dec (drygt 300timmars fakturerbar överitd), dels pga att min kollega sa upp sig och skiftade jobb. Samt att jag själv sa upp mig och startade eget
Har ju tidigare suttit på Peltor som IT-Tekniker, men under föregående år blev peltor uppköpt av större företag. Så allt ansvar för sverige flyttades till england för att styras därifrån, arbetsgången var otroligt omständig och jobbet skulle innebära att man fick en order ifrån england, utföra den och sedan sitta och vänta på nästa.
Istället så sa jag upp mig och är sedan årsskiftet "konsult" eller tekniker per timme som jag själv väljer att kalla det. Peltor blev tvungna att hyra in mig så sedan dess har jag varit bra mycket mer än heltid på peltor, lite surt att vara på stället man sa upp sig ifrån. Men det innebär ju att en stor del av startkapitalet var säkrat.
Nu börjar jobbet minska mer och mer. Varpå jag börjat bygga för fulla muggar i skillingaryd, där jag kommer att öppna en butik om ett par veckor

Där kommer jag sälja datorer och tillbehör samt ha som utgångspunkt för min konsultverksamhet.
Så det enda som hänt i vinter på bilfronten är att 9-5 motorn mer eller mindre är färdig för ilyftning.
Håller också på att svetsa ett avgassystem till en Subaru SVX, 3 liters boxer 6a som nu ska få 2st 2,5" downpipes med varsinn racekatt samt 3" bakåt för att igen bli 2st 2,5" strax innan utblåsen som hamnar ett på var sida.
Till sist så bifogar jag lite bilder på butiken/kontoret i Skillingaryd, dit ni allesammans är välkomna att snacka skit/dricka kaffe/handla datorer.