Tackar...
Jo då planer: Chip 3" downpipe med räjskatt å spottfilter..siktar på ca 320hk..borde inte va helt orimmligt..
E inte klar på vem som ska få "massera" bilen..Pendlar mellan Turbocenter (stockholm) eller..MTE (stockholm)..Bilder kommer på operationen...
Jag har funderingar på Autotech eller TME steg 1.
Är TME och MTE samma firma?
MTE å TME e inte samma firma...observera stavningen..he he...
Autotech har ju hyffsat rykte så de e väl helt ok..TME känner ja inte till faktiskt....
TME ligger i Filipstad å MTE ligger i Spånga utanför Stockholm...Men vad jag fattar så pysslar de med typ samma sak..masserar Volvo i stor skala...Skönt att folk vet villka kärror man ska mecka med..
Men varför inte ta steg 2 lr 3 när du ändå e igång..för ångrar du dej å vill ha 2 lr 3 sen måste du ju ändå byta programvara till 2 lr 3..men de bestämmer ju inte jag förstås..
Häromdagen så var jag på Volvo och beställde lite nya grejer till bilen.
Jag beställde komplett torkararm med plastkåpa från V90 samt stänkskydd bak.
Stänkskydden fram och bak ska lackas i bilens kulör. Även kåpan till den nya torkararmen skall lackeras i bilens kulör.
Mae skrev:Häromdagen så var jag på Volvo och beställde lite nya grejer till bilen.
Jag beställde komplett torkararm med plastkåpa från V90 samt stänkskydd bak.
Stänkskydden fram och bak ska lackas i bilens kulör. Även kåpan till den nya torkararmen skall lackeras i bilens kulör.
Jag tror att detta kommer att bli väldigt snyggt.
Tror ja me...den torkararmen e rätt snygg faktiskt..
Idag så har jag ringt till Autotech i Trollhättan.
Om jag bestämmer mig för att trimma bilen så kommer det att bli hos Autotech.
Väldigt trevlig personal som svarade tålmodigt på alla mina frågor.
Nu är det bara till att börja övertala frugan.
Jag tycker verkligen du ska köpa ögonlock. Det blir väldigt snyggt tycker jag.
Ök.. men hur funkar strålkastarrengöringen med ögonlock monterade??Kan armen fastna eller funkar det bra med dessa på??
Jag har inte haft några som helst problem med det.
Visserligen så går torkarbladen upp på ögonlocken men jag har haft mina på sedan i höstas och dom har fortfarande inte blivit repade.
Jag tycker verkligen du ska köpa ögonlock. Det blir väldigt snyggt tycker jag.
Ök.. men hur funkar strålkastarrengöringen med ögonlock monterade??Kan armen fastna eller funkar det bra med dessa på??
Jag har inte haft några som helst problem med det.
Visserligen så går torkarbladen upp på ögonlocken men jag har haft mina på sedan i höstas och dom har fortfarande inte blivit repade.
Ök.. då blir det en uppsättning sånna te mitt åk..för de e väl inte meningen att bara du ska ha en cool kärra...
ehh.. ett litet tips bara när du ska ta kort på bilen är att göra det tidigt på morgonen eller lite senare på kvällen. Blir väldigt svårt o få snygga bilkder när solen står högt. Blir ganska mycket irriterande solreflexer o det är ju synd på en så snygg bil. Ett annat tips är att ta när det är molnigt vilket gör att det inte blir några solreflexer. Kan även vara en shysst effekt med lite mörka moln i bakgrunden oxå... Annars är det ju som sagt en mycket snygg bil. Alldeles lagom skulle jag säga...
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige MINA BILDER
Josef skrev:ehh.. ett litet tips bara när du ska ta kort på bilen är att göra det tidigt på morgonen eller lite senare på kvällen. Blir väldigt svårt o få snygga bilkder när solen står högt. Blir ganska mycket irriterande solreflexer o det är ju synd på en så snygg bil. Ett annat tips är att ta när det är molnigt vilket gör att det inte blir några solreflexer. Kan även vara en shysst effekt med lite mörka moln i bakgrunden oxå... Annars är det ju som sagt en mycket snygg bil. Alldeles lagom skulle jag säga...
Jo jag vet. Jag tycker inte heller att bilderna blev direkt bra.
Jag tog några bilder på Saaben som jag hade i solnedgång som blev väldigt bra.
Kul att du tycker om bilen. Jag tycker att lagom är bäst.
Någonting som hade varit oerhört snyggt är klarglas från C70 03-
Jag får väl se om jag springer på något.
Josef skrev:ehh.. ett litet tips bara när du ska ta kort på bilen är att göra det tidigt på morgonen eller lite senare på kvällen. Blir väldigt svårt o få snygga bilkder när solen står högt. Blir ganska mycket irriterande solreflexer o det är ju synd på en så snygg bil. Ett annat tips är att ta när det är molnigt vilket gör att det inte blir några solreflexer. Kan även vara en shysst effekt med lite mörka moln i bakgrunden oxå... Annars är det ju som sagt en mycket snygg bil. Alldeles lagom skulle jag säga...
Min polare i Flen har ett par klarglas från C70 -03 liggandes..Intresserad??
Klart jag är!
Du kan väl skicka mig ett PM om saken.
Mae skrev:
Klart jag är!
Du kan väl skicka mig ett PM om saken.
ÖK.. Jag träffar honom på tisdag när vi åker upp til Turbocenter för att kolla med dem om vad jag ska ha för prylar till min kärra..så hör ja av mej sen...