Byggde om avgasningsröret lite grann igår, mekade dit en extra ljuddämpare. Största 2,5" Simons som jag kunde hitta.
Blev väl lagom tyst och bra. Hålsågen talade klarspråk med plåten bak så det blev en fin urfasning för röret.
Var ute och åkte lite idag också, det blev en tur till Rödåns kiosk med Zeb, Calle och Robin.
Tyvärr lade lambdan av på vägen dit så det blev inte nån mappning, men den går skapligt ändå.
3000 rpm på femman verkade vara laglig landsvägsfart, mätaren visade 130-140...
Styrningen känns ok nu, inga större konstigheter förutom att nånting fortfarande skrapar i när man svänger fullt åt höger.
Lite nervös på landsväg och över brunnslock, men det beror väl på toe-out.
Kopplingen blev tokbra, tar precis där jag vill ha den och verkar inte slira eller krångla heller.
Lagom tills vi skulle rulla hem från Rödån så började det regna, och genast visade sig Rekordens fina egenskaper vid nederbörd.
Det regnar in lite här och var, men är det räserbil så är det.
Slapp jag ju tvätta den också, den var ganska dammig efter nästan 1,5 år i garaget.
Hände en lite spännande och farlig grej när jag skulle krångla in bilen i garaget också, den ville inte gå riktigt på tomgång ibland och när jag startade den precis efter ett tjuvstopp så poffade det till rejält under huven. "Baktändning" tänkte jag och tryckte på knappen igen.
Den startade och hade tomgång....
.... på ca 8000 rpm skulle jag tro, höll på att skita knäck i spiraler innan jag samlade ihop hjärnan tillräckligt för att vrida av huvudströmmen.
Baktändningen hade skjutit loss ena halvan av insuget, så det var två fina tvåtums hål rakt in i insuget.
Bara att trycka tillbaka insuget i sina gummin igen, men jag måste nog byta slangklämmor där ifall det händer igen.
Positiva resultat av gashänget är att motorn startade och lät som vanligt direkt efteråt och jag har båda fötterna kvar så kopplingen verkar sitta kvar den med.
Eksjö nästa!