Så, har inte hunnit koppla nått förrän idag och se på rackarn, de funka

Så blev de då på taket

Ett försök att fota under färd med iphone, var en del dimma nu också när ja skulle testa :/
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Nä, är så mycket olja det går i en 1031 axel, och rätt olja också, är ganska nyss bytt. Men om man tar i hjulen och rycker så glappar det både upp och ner och ut och inMats J skrev:Duger det inte att bara fylla på rejält med bakaxelolja? Jag hade en 245:a för länge sedan, där det rostade hål på diffkåpan så oljan rann ut. Sedan lät den jätteilla men den höll i flera hundra mil tills jag bytte bakaxel.
Jag har för mig att jag tätade rosthålet på nått sätt och fyllde olja bara...
Det går att köra dessa ganska länge med dåliga lager. t.o.m. utan lager. Så länge bromsoket och skivan överlever, så sitter axeln kvar. Det som kan bli lite jobbigt när lagret slitits bort är att du kan få problem att backa. Bomsskivan kan liksom låsa sig i oket, när den rör sig så pass "axiellt"B204T skrev:Kör väll tills drivaxlarna går av...
Är komplett sats med lager, krympring, packboxar, så jag har beställt redanMats J skrev:Kolla hur mycket Volvo själva vill ha för lager, ibland är det inte dyrt med originalgrejer. Sedan måste du ju fixa nya packboxar också.
När min Volvoaxel blev för dålig var billigaste lösningen att köpa en hel bil för en femhundring och ta axeln
Flygutskott? xD råkar bara ha en flygtokig bror som tjatat på mig att jag ska följa med upp, nu behöver han inte tjata längreOneYet skrev:Jamen vad är detta då?
Läge att starta ett flygutskott i Attitude?
Snyggt bakaxelmek. Har aldrig varit i närheten av att öppna en sådan.