BMW M3 3.0 -94 Kompressor på G Såld...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Klubbordförande
-
- Deluxpostare!
hade vart kalas men e inte hemma då, kommer inte kunna va me påkardanaxel skrev:Du kan åka med på söndag om du villAnton_the_Man skrev:
...den kanske man får åka med nån gång i...hehe
nån mer träff detta år.. men ses till våren

Bygg & Fastighetsservice i Habo
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
Citroen Jumper -05
VW Passat 2,0 tdi 4motion R-line -10
Porsche 944 -86
GasGas fse 400 -02
140m2 garage -13
-
- Deluxpostare!
-
- Klubbordförande
Kört senast idagDiesel Oscar skrev:Och hur går det här nu då???

Nä, den är avställd nu igen. Jag fick ju bara åka till och från verkstad i 21 dagar. Har inte bestämt riktigt än om jag ska försöka köra nån mer träff i år eller inte. Annars rullar jag in den längre in i garaget snart och bygger klart kompresseriet!
Så du kan vara lugn, du ska snart få leka med styrboxen

/Axel Byrmo
-------------------------------------------
Har haft ett fordon med 1hk / kg!!

-
- Klubbordförande
Här är det alltför tyst men jag jobbar på! Jag fick tyvärr ställa in ännu en regbesiktning förra veckan pga en massa snö
Men nu har jag ett nytt datum den 15 mars. Håller tummarna för att det är rent på vägarna då!
Efter en massa strul så har jag i alla fall gjort klart en tillfällig vägg till bagaget i glasfiber. (Tanken är att göra en i kolfiber sen) Den passade i alla fall riktigt bra
Började med en plugg först och sen blev det tyvärr tre formar innan jag var nöjd och kunde göra en detalj... Hade man lagt all den tiden på motorn så hade den väl varit klar nu..
Nu har jag lite jobb kvar i bagaget och lite inredningsjobb i kupén kvar innan besiktningen.
Jag har även fått hem ett paket aluminiumrör. Och en rörbock ligger i delar på golvet med så så fort bilen är besiktigad kan jag börja med insuget och tryckrören

Efter en massa strul så har jag i alla fall gjort klart en tillfällig vägg till bagaget i glasfiber. (Tanken är att göra en i kolfiber sen) Den passade i alla fall riktigt bra

Började med en plugg först och sen blev det tyvärr tre formar innan jag var nöjd och kunde göra en detalj... Hade man lagt all den tiden på motorn så hade den väl varit klar nu..

Nu har jag lite jobb kvar i bagaget och lite inredningsjobb i kupén kvar innan besiktningen.
Jag har även fått hem ett paket aluminiumrör. Och en rörbock ligger i delar på golvet med så så fort bilen är besiktigad kan jag börja med insuget och tryckrören
/Axel Byrmo

-
- Klubbordförande
Sådär ja, då har det besiktigats idag. Gick lite över förväntan men jag föll på mållinjen. Hade för hög hc och co-halt. Men det var den enda anmärkningen jag fick.
Regbesiktningen gick fint i alla fall. Buren var inga problem och sen skrev han även in att bilen har höjdjusterbar fjädring. Det är ju alltid bra å ha på papper
Vikten var bara 1320 idag med originalstolar och lite extra inredning i så det kändes bra!
Om det är någon nära Jönköping som har ett avgassystem med bra kattar på att låna ut så hojta gärna till.
Regbesiktningen gick fint i alla fall. Buren var inga problem och sen skrev han även in att bilen har höjdjusterbar fjädring. Det är ju alltid bra å ha på papper

Vikten var bara 1320 idag med originalstolar och lite extra inredning i så det kändes bra!
Om det är någon nära Jönköping som har ett avgassystem med bra kattar på att låna ut så hojta gärna till.
/Axel Byrmo

-
- Klubbordförande
Funkar dom bra då...Samuel S skrev:Jag har originalkattar från en 3.2 liggande.kardanaxel skrev: Om det är någon nära Jönköping som har ett avgassystem med bra kattar på att låna ut så hojta gärna till.
Men jag tror du får problem med anslutning till lambdasonden...
Grattis till besiktningen!

Hur skiljer det?
/Axel Byrmo

Besiktigade med dom utan anmärkning i oktober 2007, sedan dess är de oanvända.kardanaxel skrev:Funkar dom bra då... :wink:
Hur skiljer det?
På 3.2 så sitter lamdaanslutningen i grenröret och på 3.0 vid kattarna.
Så du skulle kunna använda mina kattar med 3.2-grenrör eller borra egna anslutningar på nåt vis...
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Klubbordförande
Grenröret är jag inte sugen på att byta. Jag får fundera lite. Hinner ändå inte besiktiga på nytt innan elmia tror jag.Samuel S skrev:Besiktigade med dom utan anmärkning i oktober 2007, sedan dess är de oanvända.kardanaxel skrev:Funkar dom bra då...![]()
Hur skiljer det?
På 3.2 så sitter lamdaanslutningen i grenröret och på 3.0 vid kattarna.
Så du skulle kunna använda mina kattar med 3.2-grenrör eller borra egna anslutningar på nåt vis...
/Axel Byrmo

Grattis till regbesiktningen!
"Bara" att fixa lite med avgaserna nu då. Antar att besiktningsgubben inte var allt för sur med allt det "andra"...
Fint bygge du hade gjort i skuffen oxå. Dunka dunka..
Ser fram emot att se den live på bana snart igen!
Va ju en bra dag för mig oxå då super-mazdan gick igenom fint.
"Bara" att fixa lite med avgaserna nu då. Antar att besiktningsgubben inte var allt för sur med allt det "andra"...
Fint bygge du hade gjort i skuffen oxå. Dunka dunka..

Ser fram emot att se den live på bana snart igen!
Va ju en bra dag för mig oxå då super-mazdan gick igenom fint.

Emil Edstrand
Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
Audi A3 1.6 TDI Ultra -14 Supersnål Pendlarbil
VW Tiguan 1.4 TSI Quattro "R-line" -13 Familjebil
Porsche 911 997 "Carrera Cup Edition" -10 Sportbil
Bmw 2002 ti -72 Original Sommarbil
-
- Klubbordförande
Nä, jag fick en bra gubbe idag. Det var mycket bra å göra den vanliga besiktningen samtidigt för han hoppade nog över en tredjedel av grejerna
Så han öppnade faktiskt inte äns bagaget och då missade han tyvärr min fina dunkadunka-anläggning
För å vara gjord vid halv två på natten blev den rätt bra...

Så han öppnade faktiskt inte äns bagaget och då missade han tyvärr min fina dunkadunka-anläggning

För å vara gjord vid halv två på natten blev den rätt bra...
/Axel Byrmo

-
- Klubbordförande
-
- Deluxpostare!
Det finns gängade hylsor för labdasond att köpa. Bara att borra ett lämpligt hål på avgasröret eller kissen där man vill ha sonden, svetsa dit hylsan och skruva i sonden, klart.
Exempel:
http://www.japtuning.se/index.php?page= ... &Itemid=35
Fast du som är en händig pajk Axel tillverkar ju en sån själv. Det är vanlig M-gänga, typ 14 eller 16 eller nått sånt.
Exempel:
Fast du som är en händig pajk Axel tillverkar ju en sån själv. Det är vanlig M-gänga, typ 14 eller 16 eller nått sånt.
Slopa dieselskatten!!
-
- Klubbordförande
Perfekt!Diesel Oscar skrev:Det finns gängade hylsor för labdasond att köpa. Bara att borra ett lämpligt hål på avgasröret eller kissen där man vill ha sonden, svetsa dit hylsan och skruva i sonden, klart.
Exempel:
Sitter du och kollar på japstuning föresten.. det kan man inte tro

/Axel Byrmo

-
- Megapostare!