Adolfsson skrev:Grattis!
Hur mycket är mappat nu då?
Tack! Ganska mycket faktiskt! Nu är de lite servicemek o sånt i veckan tror jag. Sen ska väl laddtrycket pulas upp lite mer efter att soppasystemet fixats till. Den får inte nog med soppa nu, men de är utformningen av systemet, pumpen orkar med att pumpa bara den får soppa. Där är problemet nu.
Har mappsensor för 1,5bar och har väl laddat 1,3 som mest o de skjuter på helt ok alltså!
De är mappat så bilen går att köra med utan problem på gatan o så. Har ett läkage på grenröret som måste åtgärdas, nog vet ja att de är en traktor men, jaa, de ska inte behöva låta så ändå. Småplanerar för ett nytt motorbygge till den då ja tycker om bilen i övrigt. Men lite ALS och laddtrycksstyrning kan nog hjälpa till med karaktären på nuvarande motorn. ALS är fränt..
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Hämtade min egendesignade catchtank idag hos Jonathan på Sävarsmedjan!
Blev enormt bra och han har gjort ett fint jobb! Om de är någon fler som vill ha en så skicka ett PM så kan jag ordna!
En bild bjuder jag till på!
Den är på 2 liter ungefär.
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
jag har peppes gamla tank och jag tycker inte det fungerar alls bra med matningen i botten faktiskt. Kör audi s2 orginalpump som förpump, måste kanske ha backventil för att den ska fylla upp ordenligt.
Andreas K skrev:jag har peppes gamla tank och jag tycker inte det fungerar alls bra med matningen i botten faktiskt. Kör audi s2 orginalpump som förpump, måste kanske ha backventil för att den ska fylla upp ordenligt.
Jag har själv inte haft problem då den catchtanken jag hade på E21an funkade kanon och den var ju nästan en kopia på den Peppe hade, som du nu har. Låter skumt att den inte skulle orka med, den jobbar ju inte mot något tryck så den bör ju kunna fylla upp.
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Andreas K skrev:jag har peppes gamla tank och jag tycker inte det fungerar alls bra med matningen i botten faktiskt. Kör audi s2 orginalpump som förpump, måste kanske ha backventil för att den ska fylla upp ordenligt.
Har ett par backventiler liggande, AN8 el AN10 tror jag. Kan kolla vid intresse.
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil Chevrolet V8 thunder!
Roger, du har inget grovfilter för AN-12? Skulle vilja ha ett extra mellan min tank och torrsumpspumpen. Tror att jag bara flyttar upp matning till toppen av tanken istället.
Ny mätare, i form av hastighetsmätare har tagit plats i bilen. Lite bilder på de.
Mekar avgas o soppasystem de kvällar man är i garaget. Börjar ta sig och är snart klart. Har fastnat i ett stirr iaf och vet inte vart ja ska ta mig i nästa steg. Bromsning ---> Besiktning ---> Godkänd bil är målet.
Vart nöjd med placering av både hastighetsmätare och varvräknare!
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Har idag vart o slipat ner huven. Den ska lackas om. Har ju huvgångjärn nu så de är 2st hål efter huvsprintarna. Dessa är igenspacklade och de är ytterst lite spackling kvar där. Slipade även ner insuget och påbörjade spackling på de. De är Uphillträffen 10 aug som hägrar. Bilen måste vara klar då.
Avgassystemet är snart klart och likaså soppasystemet. Väldigt nära uppställt laddtryck nu!
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72