Otroligt!B204T skrev:Haha nu har du ju dock annan ljuv musik i den
Kan passa på att uppdatera, ska lägga in några bilder sen också. Men iaf, hade fått utbetalningsavi från LF iom att jag ställde av Mercan, så skulle in på banken och fixa det. Halvvägs dit så kör jag om en drös med husvagnsekipage och en 740, ligger i lite drygt det som står på skyltarna, 90 väg och jag höll väll lite drygt, inga jättefarter men. Hur som helst så kommer jag till ett parti där det är en liten raka, en blind höger och sen en längre raka med en liten lätt vänsteböj och ytterligare en raka. När jag kommer genom blinda högerböjen så kommer två bilar emot mig... Och dom är inte efter varandra, utan det är en pågående omkörning.
Jag har totalt NOLL chans att grejja det hela snyggt, utan jag har två val, frontalkrock med mest troligt dödlig utgång, eller diket. Såklart var ju diket det självklara så jag vek helt enkelt av, dock höll jag vänsterhjulen kvar på asfalten. På hemvägen såg jag spåren efter mig. ett ca 20 meter långt bromsspår, på ytterlinjen. Detta är från vänster framhjul, övriga spår är nere i diket.
Men jag kan väll bara hålla med det en vän sa, Han ville inte ha hem mig än, så därför såg Han till att jag klarade det hela. Och det är jag väldigt tacksam över. Sällan jag skakat så mycket som när allt lugnat ner sig.
Stannade ni och talade ut eller bara åkte ni vidare som om inget speciellt hade hänt?
Förhoppningsvis lärde sig den käre omköraren en läxa i alla fall.....