Den stjärtbiegea 245an! Sprider motordelar vitt och brett :)

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

iceman
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av iceman »

Martin Fåglefelt skrev:Billjud är kul.. har du frågor, så tveka inte att fråga...

gå till närmsta billjudsaffär och köp dämpningsmatta... Värdelöst om du skall köra bana med bilen... guld värt om du skall köra billjud...

Jag har "2mattor" inbakat i skuffen på min m5'a... man hör inte ett skit ut, och då spelar min baslåda (jag hade då, som jag sålt nu) närmare 130db när den får spela fritt...

Ovanstående siffror är inte bevisade, mer än amatörmässigt mätt, och inte i "rätt bil"... så, men du förstår vinken...

En 245 har ju rätt mkt tak att flexa i när basen börjar vackla...

Samma Baslåda i min Volvo 850 med 2 lager dämpningsmatta i skuffen spelade 136,8 DB
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

iceman skrev:
Martin Fåglefelt skrev:Billjud är kul.. har du frågor, så tveka inte att fråga...

gå till närmsta billjudsaffär och köp dämpningsmatta... Värdelöst om du skall köra bana med bilen... guld värt om du skall köra billjud...

Jag har "2mattor" inbakat i skuffen på min m5'a... man hör inte ett skit ut, och då spelar min baslåda (jag hade då, som jag sålt nu) närmare 130db när den får spela fritt...

Ovanstående siffror är inte bevisade, mer än amatörmässigt mätt, och inte i "rätt bil"... så, men du förstår vinken...

En 245 har ju rätt mkt tak att flexa i när basen börjar vackla...

Samma Baslåda i min Volvo 850 med 2 lager dämpningsmatta i skuffen spelade 136,8 DB
Ungefär lika högt som du skryter om det :lol:

När jag hade 245 hade jag ju en usel kaross, men får jag föreslå Bross-kjolpaket, och spacera ut däcken 25mm... alternativt bara sätta spacers (25mm)...eller lägre ET på fälgar för all del... gör väldigt mkt för utseendet..
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Bross paket = ja tack, eller rättare sagt, fronten vill jag ha, sett att de finns att köpa nytt men den kostar en slant...
Ang spacers så blir det 25mm spacer bak för att få dom ända ut, fram är dom redan jäms med skärmkanterna :) Tror jag har ET25 på Pentafälgarna, om jag inte minns riktigt tokigt, dom är iaf 7" breda, de vet jag säkert :P Och geniet till ägare har pumpat fast 185or på dom :lol:
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Bilen står nu i garaget och gottar sig, har borrat skiten ur fyra flång nya extraljus än en gång, då xenon inte går sätta in i SIM lysen utan små modifikationer. Ska göra klart imorn då de blev slut kabelskor men de problemet är löst nu. Ett Momo rattnav stack upp ur brevlådan idag också så det ska väll monteras tillsammans med en sopslut sparco moccaratt så man kan börja hänga 245a-röv på allvar! 8) Två billiga sitta still-stolar finns på drömlistan framöver, och mer motor, och... ja ni vet hur man kan drömma sig bort
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Bild
Halvljus ala 240 original, inget man skryter om mao...

Bild
Helljus ala 240 ICKE original :)
Fast fånga den riktiga effekten av 4st 55w xenon på bild med billig digitalkamera är väll typ marginellt enklare än att fånga en fis, skillnaden är ännu större på riktigt, sen är såklart inte allt ljus samlat på en punkt 10 meter framför bilen som bilden verkar vilja påstå utan det är ÖVERALLT

Bild
Framifrån

Bild
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Jag knåpar vidare med bajsbruno :)

Togs in lite akut på verkstad då jag upptäckte igår att bromspedalen for i golvet, hade visst nästan slut bromsvätska i behållaren, främre "facket" var tomt och bakre var just under MIN strecket, fuktar runt cylindern men skulle gissa att servon är smockfull... Så ny huvudcylinder beställd och vätska fylld på så den går köra lite grann iaf.
Sen flyttades den till andra porten så andra kunder kunde komma in, så då blev de monterat extraljusstag, bytt ratt och monterat nya stereoramen
Bild
Toksliten sparco moccaratt, fortfarande greppvänligare och trevligareä n 240 original, men blir väll nån läderhistoria sen, med tutknapp... stereons nya placering syns också

Bild
Stagat och klart, blev kanoners. Den dagen lysena plockas bort (vilket med mina odds knappast dröjer så länge) så kommer det aldrig att synas att det suttit extraljus där. Dels då stagen som synes sitter skruvade innanför grillen och själva bågen sitter skruvad i samma bultar som "spoilern"
Bild
Så sitter alltså den vackra bågen monterad
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Råkade beställa ny moccaratt, lite dekaler och sen blev jag lat och kasta bort 160 spänn på huvspacers! 8) alltid retar de nån :D
Kanske ska montera min 4" varvräknare med shiftlight också?
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Bild
Huvdistanser på plats :P

Bild
Sprillans ny moccaratt :)
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

B204T skrev:Bild
Huvdistanser på plats :P
Ett utmärkt sätt att dra in härlig oljedoft i kupén... :roll:
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Karlsson skrev:
Ett utmärkt sätt att dra in härlig oljedoft i kupén... :roll:
EXAKT! Om jag hade gjort de på 945an förstås :P Den här läker bara en sak, bromsvätska... Så oljedoft och sånt slipper jag faktiskt :P
Den läkande huvudbromscylindern ersätts med en helt ny imorgonbitti, köra runt med osäkra bromsar vill jag inte göra mer än nödvändigt och försöka täta om den vågar jag inte chansa med så det fick kosta lite väll 800 spänn för en helt ny cylinder. Trevligt att de var med behållare också :) så då får man en blank och fin sån också till de övrigt fräscha motorrummet
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Bild
Provade ta nå kort nu då ja äntligen köpt ny telefon så ja slipp gräva fram morsfars digitalkamera som ständigt är utan batteri... Så i fortsättningen får ni iphonebilder :P Sista bilderna på denna bil med bara fyra extraljus iaf

Bild
Som sagt, förändringarna fortsätter även om dom inte syns än :P

Har luftat bromsarna en andra gång efter cylinderbytet, alltid ett mindre elände att få bromsarna helt perfekt när systemet varit helt tomt
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Bild
När sju är för lite... :)
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
OneYet
Ultrapostare!

Inlägg av OneYet »

B204T skrev: När sju är för lite... :)
Nu får du förklara lite grand.
Jag ser fortfarande bara 4 extraljus.
Har du gömt några någonstans?
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

OneYet skrev:
Hittade det luriga :wink: Ramp på taket :D
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
OneYet
Ultrapostare!

Inlägg av OneYet »

Knigth Rider skrev:
OneYet skrev:
Hittade det luriga :wink: Ramp på taket :D
:o :o :o :o :oops: :oops: :oops: :oops: :blush: :blush: :blush: :tongue:
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Helt korrekt, rotade igenom förrådet på lysen och borrade sönder ett thule takräcke :)

Hmm, gömma, man kanske skulle ha gömt två baki grillen? Eller en sån där med två vid innerspegeln, men dom är svindyra och helt värdelösa...

Är ju bara 730 watt helljus nu om jag inte räknat helt fel, borde räcka nån vecka iaf

Var till Lycksele idag också, utan ramp på taket, provade då min hastighetsmätarapp i iphone, enligt den toppar 245an 179.6km/h, Enligt Volvo ska den göra 180 :P 5.5 mil avverkades på 25 minuter inkl 50 sträcka och omkörningar osv, behöver dock mer effekt för att klå polarens rekord på 18 minuter, eller de totala rekorden, på 14, med en Merca 300E 24V
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Frownlayer
Megapostare!

Inlägg av Frownlayer »

åååååååååå.... för när storfiskarn talar om, hur stora fiskar han får, ja då så skarvar han som han vill, då räcker armarna inte till.... hmmmm...

ca 236 km/h i genomsnittshastighet. vad jag har för mig så är det maxfart + lite till på de gamla häckarna. eller hur mycket skruvad var bilen? det var en inponerande siffra?

Jag har åkt porsche från värnamo till bredaryd, på vad jag har för mig ca 7 minuter, och då tycke jag att det gick randigt.
Mä Völvon på Bréé...
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Frownlayer skrev:åååååååååå.... för när storfiskarn talar om, hur stora fiskar han får, ja då så skarvar han som han vill, då räcker armarna inte till.... hmmmm...

ca 236 km/h i genomsnittshastighet. vad jag har för mig så är det maxfart + lite till på de gamla häckarna. eller hur mycket skruvad var bilen? det var en inponerande siffra?

Jag har åkt porsche från värnamo till bredaryd, på vad jag har för mig ca 7 minuter, och då tycke jag att det gick randigt.
Mig veterligen toppar en Merca 300E 24v 250 blås, denna var en uddafågel med manuell låda med ettan neråt, går bra att köra fort efter den här vägen då de är flera långa fina raksträckor, ja mena, kan jag hålla 180 blås vintertid med en 245 på samma sträcka, så bör nog en betydligt potentare merca orka hålla sina 250 sommartid... Men jag åkte inte med då färden gjordes, var kanske 4-5 år då, men är flera som har berättat samma historia om samma bil, och samma tid... Men alla skarvar väll lika mycket kanske :)
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

237 blåååås...

http://mercefreaken.com/modellene/124/300e24.htm

Blir ju klart bättre bilder med din nya mobil nu, härligt med extra ljus! :thumbsup:
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Adolfsson skrev:237 blåååås...

http://mercefreaken.com/modellene/124/300e24.htm

Blir ju klart bättre bilder med din nya mobil nu, härligt med extra ljus! :thumbsup:
Sedärja, hade för mig dom precis som E500an var spärrade på 250, aja, nog om de, inte de tråden handlade om :P

Haha ja och de roliga är ju att fader tvärhandla en Canon EOS 1100D dagen till ära, så ja prova fota lyset med den istället :)

Bild
Som synes taget från sidan

Bild
Med kameran stående på ett av lysena på taket, ska bli intressant att se när alla 8 är igång
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Skriv svar