händer lite här:) toppen åker nog imorrn. skulle hämta min trågpackning och min tjockare topppackning, men hade inte tillräcktigt med pengar på kortet -.-
Skola är ju livet;P har ju pengar på annat konto som tur va:P ingen som vet nån som säljer denna i jkpg?
bild till mats J, sjukt dålig bild, och siffrorna man ser på måttbandet är i tum:P och snett blev de med... men det är UNGEFÄR 8cm från blockets underkant till mitten på stickan. ska nog inte vara några problem:D
kanske blir sista uppdateringen på några veckor. för på söndag sticker jag till usa, och när jag kommer hem den 7 november har jag några dagar att plugga sönder inför körkortet:) bokat uppkörning och teori på min födelsedag 11/11 glida runt i s4an sen blir gott
letar fortfarande efter loctite 3020 men tror att autoexperten har de, förhoppningsvis:)
har ingen "före" bild men kolla på bilderna på motorlyftet
gav upp hoppet på att hitta loctite 3020, va på autoexperten idag sen vidare till indoma i jönköping. och dom är ändå så dom kan ta hem allt från loctite. Men den fanns inte i deras kataloger... och inte va han hjälpsam och berättade om något alternativ... Får hoppas attt de håller ett tag iaf:)
Har inte hänt så mkt på sistone pga skola, körtkortsplugg, hjälpt polare att svetsa bakaxeln på deras vinterbilar, bytt en kompis koppling osv.. Sen åker jag till Usa på söndag:)
borde egentligen packa som en idiot nu:) men varför när man kan mysa en stund till i verkstan. har beställs kamaxeltätning från bmw nu, hoppas de kommer lagom tills jag kommer hem från USA. HAr också lämnat in tråget till "smen" i habo;) Hoppas han har svetsat de tills jag kommit hem:)
La en beställning på sinterlammell och btr idag:)
Kommer bli mys sen när jag kommer hem
har rostlagat endel i motorutrymmet, endel plåt:)
hoppar kardanknutarna håller för sinterlamell, ivilket fall kommer jag gasa tills de rasar:)
Tjo har hänt lite men väntar bara på tråget nu, sen ska skiten hinkas i:)
Fyllde ju år i fredags den 11/11 och hade både skrivningen och uppkörningen bokad då, men ni kanske vet om att trafikverkets server för provet krascha.... så ja e ganska less påt! körkortet asså...
saknar bara ett gulligt litet tråg, sinterlamell monterad alla packningar och remmar bytta, liite kompsänkt:)
väntar fortfarande på mitt tråg, så jag småpulade lite ikväll hehe.
jag vet inte om ni ser vad som är på bilden men de ska föreställa mina 2st motorkuddar, eller hmm... vi säger1,5.
de ska tydligen vara ganska vanligt att motorkudden går av såhär på förarsidan eftersom motorn försöker lyfta förarsidan om gör en liten hastig start.
Och eftersom de inte är en genomgående skruv så drar motorn sönder skiten. men nu är de en m10 bult rätt igenom så nu går väl fästet före kudden antar jag xD
lite för tunna och lite för hårda än vad jag hade hoppats på. finns de å köpa "plastklossar" någonstans någon som vet? lite väl mkt snik å köra med skärbrädor kanske haha
nu är den igång! allt gick smidigt förutom att strömen till startmotorn hade lite svårt att hitta vägen till jord igår natt när aset skulle igång men nu går han som aldrig förr:)
Hej!Tanken var att inte uppdatera här förrens bilen är besiktigad, men de blev ändring på de idag när jag va ute och sladdade lite med mitt kompsänkta as. Plötsligt började de dra och skorra kraftigt i ratten och bromspedalen när jag bromsade
Så jag rev dän framhjulen för att kolla om någon skiva hade blivit sne eller nått, och upptäckte att skivan av avrostad ungefär ett halvvarv, asså ventileringen va liksom av. Och till saken hör att jag har besiktningstid på fredag hoppas att firmorna i stan kan ta hem grejjerna snabbt...
vet dålig bild men vem kommer ihåg kameran när man drar till verkstan?
Uploaded with ImageShack.us
hehe lite halvrolig bild tycker jag, skrotdags:)
Kan också meddela att den här bilens väg i livet har ändrat lite riktning. Först tänkta jag spendera mycket tid på att byta dålig plåt för att senare i vår lacka om bilen. Men nu när snön har kommit och alla åker runt i 740 och jag sitter gött i min s4a. känns de som det saknas något om ni förstår:) så efter besiktningen kommer jag jobba röven av mig för att häva ut räva på gaterna så fort som möjligt. Alltså göra en riktig sleeper;) kanske ett 316 emblem på bagageluckan skulle sitta fint?:)
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.