Färgförslag? Den ska lackas om nämligen.

// N.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Jag är svag för racestuket från förr. Typ sånt här:Nicke Nyman skrev:Färgförslag?
Tackar!Knigth Rider skrev:Bra med bilder. Det blir mer intressant att följa ditt projekt. Jag mekar ju mest med småmotorer nu genom mitt jobb. Så jag tycker det är roligt att följa andras STÖRE projekt.Lycka till med fortsättningen.
skruva ihop oken med de andra kolvarna i och spärra dom med en tving eller liknande, edan sätter du tryck på kolvarna så kanske det släpperNicke Nyman skrev:Ikväll har jag, under min något kortare garagekväll försökt att få ut resten av kolvarna ur bromsoken. Så nu är 6st av 8st ute, men 2st sitter som berget. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få ut dem, någon som har några tips? De gäller Volvo 240-ok för ventilerad skiva.
MVH
De var så jag fick ut de första kolvarna, då monterade jag dem på bilen och tryckte på bromspedalen, då trillade dem ut. Men nu gick de inte utan de började läka i kopplingen mellan slang och rör istället. Väldigt irriterande. Så jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare, får väl försöka med något magiskt, och sen dela med mig hur jag gjorde.Jakob skrev:skruva ihop oken med de andra kolvarna i och spärra dom med en tving eller liknande, edan sätter du tryck på kolvarna så kanske det släpper