Dodge -39 Ratrod
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Eller förlänga sidoplåten ända ner till ramen. Det ser lite skumt ut när den slutar halvägs ner. Kanske även förlänga grillen neråt.
/Mats J
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Huven är ju så kort original men verkar som att skärmarna har täkt motorn sedan Men det kanske är ett alternativ.Mats J skrev:Eller förlänga sidoplåten ända ner till ramen. Det ser lite skumt ut när den slutar halvägs ner. Kanske även förlänga grillen neråt.
/Mats J
Roligt med förslag så man får fundera ut en bra stil på allt

Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
-
- Megapostare!
Power meet var lyckat iårNeider skrev:Power Big meet avklarat. Kokade bara 2 gg och stog då bra till så man fick prata med mycket fulla och glada människor
men roligt att köra.
Men nu blir det en elfläckt framför kylaren, troligen en från saab 900

//Thomas A
Saknar dig Jeppe...
Saknar dig Jeppe...
Riktigt kul att se varann i helgen. Var ett bra tag sen. Kul att se varandras ratroddar.Neider skrev:Power Big meet avklarat. Kokade bara 2 gg och stog då bra till så man fick prata med mycket fulla och glada människor
men roligt att köra.
Men nu blir det en elfläckt framför kylaren, troligen en från saab 900

Körde du någe själv?sonatarctica skrev:Power meet var lyckat iårNeider skrev:Power Big meet avklarat. Kokade bara 2 gg och stog då bra till så man fick prata med mycket fulla och glada människor
men roligt att köra.
Men nu blir det en elfläckt framför kylaren, troligen en från saab 900brukar det alltid vara iofs. elfläkt skadar inte!
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
John skrev:Riktigt kul att se varann i helgen. Var ett bra tag sen. Kul att se varandras ratroddar.Neider skrev:Power Big meet avklarat. Kokade bara 2 gg och stog då bra till så man fick prata med mycket fulla och glada människor
men roligt att köra.
Men nu blir det en elfläckt framför kylaren, troligen en från saab 900![]()

Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Körde bara 5,5mil i helgen och den drog 35Liter
Bara liiiite köer
http://www.sportbilen.se/index.php?page ... hp?id=1926

Bara liiiite köer

http://www.sportbilen.se/index.php?page ... hp?id=1926
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
-
- Megapostare!
Nja, ja åkte med föräldrarna upp i år. Så det blev inget körande iår, får se nästa år dock. Är sugen på att inhandla något amerikanskt.Neider skrev:Körde du någe själv?sonatarctica skrev:Power meet var lyckat iårNeider skrev:Power Big meet avklarat. Kokade bara 2 gg och stog då bra till så man fick prata med mycket fulla och glada människor
men roligt att köra.
Men nu blir det en elfläckt framför kylaren, troligen en från saab 900brukar det alltid vara iofs. elfläkt skadar inte!
//Thomas A
Saknar dig Jeppe...
Saknar dig Jeppe...
haha vad alla ser den snabbt då 
Jo skall flytta och köpa dyrare bil till nästa sommar så man har tyvärr ej råd med allt, men skulle jag bo mer på landet där man kunnde utnytja den fullt ut skulle det bli svårare att sälja, men kan köra för lite nu med den.
ringde en efter 10Min och ville byta mot detta
http://www.blocket.se/vi/18137533.htm?ca=9_s
kan vara mer lättsålt och denna kan man ha som brukis med

Jo skall flytta och köpa dyrare bil till nästa sommar så man har tyvärr ej råd med allt, men skulle jag bo mer på landet där man kunnde utnytja den fullt ut skulle det bli svårare att sälja, men kan köra för lite nu med den.
ringde en efter 10Min och ville byta mot detta
http://www.blocket.se/vi/18137533.htm?ca=9_s
kan vara mer lättsålt och denna kan man ha som brukis med

Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Efter att en kille från Holland skulle köpa Roden under Power Meet men tröttnade helt och ångrade sig för att bromarna ej funkade 100% (kostand max 3000 nytt) och ej ens ville pruta och förstörde hela Power Meet för mig så blir det att fixa upp denna nu till Reggning.
Skaffar garage imorgon på 60kvm som ägs av en SFRO besiktningsman, kan ju bli lite frågor till han ibland
Så Piki RAT Roden verision 2.0 reggad och bes till sommaren 2010 och
Råa, trimmade, luftkuddar m.m Roden v.3.0 till 2011
Fast mina projekt brukar bli sådär så v2.0 till 2012 är mer troligt
Fast det ej går som jag vill så skall jag i alla fall lärt mig svetsa.
Skaffar garage imorgon på 60kvm som ägs av en SFRO besiktningsman, kan ju bli lite frågor till han ibland

Så Piki RAT Roden verision 2.0 reggad och bes till sommaren 2010 och
Råa, trimmade, luftkuddar m.m Roden v.3.0 till 2011

Fast mina projekt brukar bli sådär så v2.0 till 2012 är mer troligt

Fast det ej går som jag vill så skall jag i alla fall lärt mig svetsa.
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Lite uppdatering:
Fått en lite "Jag berätta vad du skall göra för att klara Sfro besiktningen"av min hyersvärd aka Sfro besiktningsman
Så det som skall fixas nu är:
Uppdaterar och Ändrar när jag fixar sakerna.
Nya glasrutor som kommer skruvas fast ej tejpas
: Åker till en glasmästare när bilen är klar så det blir exakt.
Torkare och spolare:
Nya bromsok fram: Hemma
Huvudcylinder: Hemma
Hjulcylindrar till trummerna Bak: Hemma
Ny kylare: Beställt (En gubbe bygger helt nytt paket)
Svetsa för alla hål i ramen: Klar med två av hundra hål
Täcka för hela Torpedväggen
Blinckers fram bak och på sidan
Bromsljus
Skyltlampa
Fixa infästning för bällten, En 2-3Mm fyrkantsrör från ram till nästan tak sedan ett rör mellan dom så det blir stabilare sammt där kan jag fästa nackstöd om jag vill: Köpta
Fästa dit framskärmarna
Bocka till bakskärmar typ cyckel till att börja med.
Sedan Undrade min Hyresvärd om jag ej skulle ha plåt från framskärmarna till bak på klasiskt rodd sätt och så visade han mig en 1,5meter bred plåtbockmaskin
Han hadde även prylar att göra tre "linjer, upphöjningar" i plåten
Sedan är den godkänd
Fått en lite "Jag berätta vad du skall göra för att klara Sfro besiktningen"av min hyersvärd aka Sfro besiktningsman

Så det som skall fixas nu är:
Uppdaterar och Ändrar när jag fixar sakerna.
Nya glasrutor som kommer skruvas fast ej tejpas

Torkare och spolare:
Nya bromsok fram: Hemma
Huvudcylinder: Hemma
Hjulcylindrar till trummerna Bak: Hemma
Ny kylare: Beställt (En gubbe bygger helt nytt paket)
Svetsa för alla hål i ramen: Klar med två av hundra hål

Täcka för hela Torpedväggen
Blinckers fram bak och på sidan
Bromsljus
Skyltlampa
Fixa infästning för bällten, En 2-3Mm fyrkantsrör från ram till nästan tak sedan ett rör mellan dom så det blir stabilare sammt där kan jag fästa nackstöd om jag vill: Köpta
Fästa dit framskärmarna
Bocka till bakskärmar typ cyckel till att börja med.
Sedan Undrade min Hyresvärd om jag ej skulle ha plåt från framskärmarna till bak på klasiskt rodd sätt och så visade han mig en 1,5meter bred plåtbockmaskin

Han hadde även prylar att göra tre "linjer, upphöjningar" i plåten
Sedan är den godkänd

Senast redigerad av 5 Neider, redigerad totalt 17 gång.
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Här går det undan minsann!
Jag får leta upp min tråd om mitt GMC projekt och kanske försöka få något att skriva om där...
/Mats J
Jag får leta upp min tråd om mitt GMC projekt och kanske försöka få något att skriva om där...
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06