ERnsT skrev:Har plockat ner bromsservot ikväll, inga uppenbara fel, men efter lite testande så tycker jag mig se att 1 oring tätar sämre än de andra och det är oringen som ska täta ut emot vaccum delen. Därav läckan ner på bromsservot antar jag. Nu så återstår nästa prövning. Leta reda på nya oringar... åhh vad jag inte ser fram emot detta...
Det fixar jag om jag får den gamla av dig eller om du kan beskriva den. Vi hyr ut halva våran ena byggnad på jobbet till ett företag som sysslar med lager och tätningar. Sist jag var där var det gratis "varuprov" kallades det...
Lite varuprov senare och ytterligare en massa letande så var huvudcylindern ihop. Efter 30-45 minuters letande i katalogerna och en massa funderande så hade vi hittat packningar som verkade passa och igår så testades dom. Och jodå, nu är det tätt. Stort tack till killen på meca som hjälpte till med letandet.
Tyvärr så är det fortfarande luft i systemeriet, så bromsarna tar inge vidare, så ingen högfartstest har gjorts.
Öhlinsdämparna fram måste ställas om, då det slår igenom ganska lätt nu, får se om det räcker med det eller om en 4hjulsinställning ska göras också.
Jag håller på att rensa upp lite bland liken, så därför har jag börjat skruva med denna häcken igen.
Det har varit problem med bromsarna, det har inte velat bli tryck i systemet utan dom har alltid känts lite svampiga.
Visade sig vid renovering av huvudcylindern att tätningarna inte var monterade åt rätt håll, så bromsvätskan smet tillbaka till behållaren istället för att skicka trycket till oken.
Vidare har det funnits en vattenläcka, något som efter lite demontering och letande visade sig vara en frostplugg till vattenpumpen som släppt. Nu blir det byte av vattenpump och kamrem samt lite service när det ändå är isärplockat.
Bromsar kan ju va bra att ha på en Skyline GTR Första sportiga japanaren så att säga jag provade att skruva i var just en R32 GTR, plockade lös grenrören och turboaggen. Det var lite piller för dom har ju lyckats få ner rätt mycket prylar på samma ställe, iom att det är just TVÅ aggregat men de gick Skulle gärna prova äga en nån dag
B204T skrev:Bromsar kan ju va bra att ha på en Skyline GTR Första sportiga japanaren så att säga jag provade att skruva i var just en R32 GTR, plockade lös grenrören och turboaggen. Det var lite piller för dom har ju lyckats få ner rätt mycket prylar på samma ställe, iom att det är just TVÅ aggregat men de gick Skulle gärna prova äga en nån dag
Turbobyte är lite spännande, mycket skruvar och pinaler att hålla koll på. Har bytt aggregat på denna en gång i tiden.
Du kan få äga denna när jag är färdig
Calle Linnér skrev:Bra Fredrik
Du kanske skulle trådlyfta alla dina lik du har här på forat, så man får en överblick
Det vore lite spännande att lyfta allt, men jag är rädd att dom trådarna dyker lika fort igen
Dags för en uppdatering i tråden.
Det är svårt att hinna med att skriva när bilen fungerar.
Reggade och gjorde klart det sista tidigt i våras. Passade på att köra direkt. Hann med att köra över en grävling på första längre premiärturen.
Bytte lite länkarmar och lappade ihop fronten och fortsatte att köra
Sedan blev det annons och såld direkt. Så nu finns det lite pengar på lekkontot till den andre skylinen