Har börjat köpa in lite saker till vinterns uppdateringar.
Fick igår hem en omgång hjul till bilen som jag köpt i England.
BBS Lemans 18”
Köpte en GT-läpp fram också som nu ligger på DHL och väntar på mig.
Får leta upp nån kul vinge som passar bra till läppen, GT-vingen ligger ju nära till hands, men det skulle kunna bli nåt annat också.
Från USA är det på väg ett svänghjul som bara väger hälften mot vad original gör.
Wiecher-Sport i Tyskland har fått en beställning på en halv-bur. De kan ju ha rätt långa lev.tider, men jag hoppas ha den hemma på några månader.
Sen hoppas jag att Millway hittar på nån trevlig lösning att ersätta mina original fjädrar och dämpare med. När gör du det Samuel? :)
Samuel S skrev:
Sen hoppas jag att Millway hittar på nån trevlig lösning att ersätta mina original fjädrar och dämpare med. När gör du det Samuel?
Fy galet vad du handlat goa grejer. Helrätt fälgar.
Chassi ska ordnas. Bussningar har dykt upp i webshoppen. Din krängare ligger här och väntar. Likaså bromsarna ligger frästa och redo. Packningar och grejer till svänghjulsmontage kommer hem ikväll.
Lite svårt att hänga på ditt tempo bara.
Satt förresten och kollade på en billig läpp häromdagen. Förmodligen likadan som du köpt. Få väl ta hem en sådan också så bilen ser vettig ut.
Vinge köper jag nog en hög GT från USA. Vi får se.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Samuel Lindkvist skrev:
Chassi ska ordnas. Bussningar har dykt upp i webshoppen. Din krängare ligger här och väntar. Likaså bromsarna ligger frästa och redo. Packningar och grejer till svänghjulsmontage kommer hem ikväll.
Lite svårt att hänga på ditt tempo bara.
Satt förresten och kollade på en billig läpp häromdagen. Förmodligen likadan som du köpt. Få väl ta hem en sådan också så bilen ser vettig ut.
Millway kan man lita på.
Tror nog inte att du har nåt problem att hänga med i tempot (än), att beställa kul saker på nätet är ju inte så svårt
Får väl se om jag får ihop nåt vettigt av det i slutändan.
Du får väl ta och kolla in min läpp så får vi se om den duger innan du beställer.
Hoppas ju den ska funka även om den inte är ställbar.
på rejsa reagerar dem negativt på att använda ett ledlager med gängar som spindelled. Vanligast använder ett löst lager och fräser ner i själva detaljen istället.
Andreas K skrev:på rejsa reagerar dem negativt på att använda ett ledlager med gängar som spindelled. Vanligast använder ett löst lager och fräser ner i själva detaljen istället.
Jo jag vet. Jag har bara ritat upp geometrin lite snabbt. Jag håller på å tittar på om det finns några färdiga lösningar från nån bmw. Annars blir det som du säger.
De på bilden ska ev. va till en Z4GTR
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Samuel S skrev:Har börjat köpa in lite saker till vinterns uppdateringar.
Fick igår hem en omgång hjul till bilen som jag köpt i England.
BBS Lemans 18”
Köpte en GT-läpp fram också som nu ligger på DHL och väntar på mig.
Får leta upp nån kul vinge som passar bra till läppen, GT-vingen ligger ju nära till hands, men det skulle kunna bli nåt annat också.
Från USA är det på väg ett svänghjul som bara väger hälften mot vad original gör.
Wiecher-Sport i Tyskland har fått en beställning på en halv-bur. De kan ju ha rätt långa lev.tider, men jag hoppas ha den hemma på några månader.
Sen hoppas jag att Millway hittar på nån trevlig lösning att ersätta mina original fjädrar och dämpare med. När gör du det Samuel?
Trodde först du köpt bilen i England
Snygga fälgar kommer sitta som en keps till våren. oj oj blir lite sugen på M3a när man tittar i din tråd bland annat, någon gång kanske...
Adolfsson skrev:
Trodde först du köpt bilen i England
Snygga fälgar kommer sitta som en keps till våren. oj oj blir lite sugen på M3a när man tittar i din tråd bland annat, någon gång kanske...
Aj aj, syftningsfel, jag trodde inte att jag höll på med sånt. Ursäkta mej.
Vill du vara som alla andra så köp en M3a
Men först måste vi får se lite mer av din nuvarande supermanliga sportbil.