BMW E30 cab
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Jo, det är väl mest att plocka ihop. Men det tar sin tid har jag märkt. Typ bara att göra rent alla dammiga/smutsiga prylar är ju ett heltidsjobb. Än så länge kan man väl säga att jag håller på att reder ut all el. Har passat på att inhandla lite nya lågnivå+högtalarkabel. När jag fått lite mer kabelhållare så är det dags för mattan. Sen så fick jag framskärmarna, sidokjolarna och tanklock från lacken idag.
Erik Egnesund, Mariestad.
Nu har jag skruvat i en vecka. Och det börjar ta sig lite... tyvärr inte helt klar, men jag satsar på att den ska rulla om två veckor, vi får väl se?

Det mesta av inredningen är nu i.
Det fanns inte riktigt med plats för diskanterna i bakre sidoklädseln, så jag fick ta upp ett litet hål. Men det blev helt ok det med. Att använda de medföljande högtalargallren fungerade inte alls, de var alledes för stora och sen så är klädseln lite svängd, så det passade inte.

Så fick jag mina luftintag i kolfiber också

Nu längtar man till nästa måndag så man får fortsätta skruva!! Då har dom lovat att alla delar ska vara färdiglackade då

Det mesta av inredningen är nu i.
Det fanns inte riktigt med plats för diskanterna i bakre sidoklädseln, så jag fick ta upp ett litet hål. Men det blev helt ok det med. Att använda de medföljande högtalargallren fungerade inte alls, de var alledes för stora och sen så är klädseln lite svängd, så det passade inte.

Så fick jag mina luftintag i kolfiber också

Nu längtar man till nästa måndag så man får fortsätta skruva!! Då har dom lovat att alla delar ska vara färdiglackade då

Senast redigerad av 1 erre, redigerad totalt 10 gånger.
VA? den huven?? De var de värsta.. om de är den som du hämta från mig så var de ju den som satt på gamle 320:n.erre skrev:Nu ringde de från lackfirman, och de dömde ut huven, den var tydligen omlackad tre gånger, spacklad och rostig. Den som såg rätt fräsch ut var visst inte det. Så nu är man på jakt efter en huv, helst i västerås-området... nån som har någon, lite brått är det ju också.
Märkligt..
Men färgen.. den hade jag ju gissat. Snyggt val erik!
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Jo, det var den huven... tyvärr så hade jag inte kollat upp den närmare själv innan jag lämnade iväg den. Alla andra delar hade jag kollat upp grundligt.... men men, det finns hopp om andra, så det löser sigIvarsch skrev:VA? den huven?? De var de värsta.. om de är den som du hämta från mig så var de ju den som satt på gamle 320:n.erre skrev:Nu ringde de från lackfirman, och de dömde ut huven, den var tydligen omlackad tre gånger, spacklad och rostig. Den som såg rätt fräsch ut var visst inte det. Så nu är man på jakt efter en huv, helst i västerås-området... nån som har någon, lite brått är det ju också.
Märkligt..

fanns nån e30 kaross till salu i västerås för typ 1000-1500 spänn på autopower.. kika den.. du kan väl alltid kasta resten på anders sen =)erre skrev:Jo, det var den huven... tyvärr så hade jag inte kollat upp den närmare själv innan jag lämnade iväg den. Alla andra delar hade jag kollat upp grundligt.... men men, det finns hopp om andra, så det löser sigIvarsch skrev:VA? den huven?? De var de värsta.. om de är den som du hämta från mig så var de ju den som satt på gamle 320:n.erre skrev:Nu ringde de från lackfirman, och de dömde ut huven, den var tydligen omlackad tre gånger, spacklad och rostig. Den som såg rätt fräsch ut var visst inte det. Så nu är man på jakt efter en huv, helst i västerås-området... nån som har någon, lite brått är det ju också.
Märkligt..
Minns iofs inte om de var tvådörrars men..
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Jo, det som hände var... eller ska vi ta vad som inte hände. Jag fick inte klart bilen. 
Typ det mesta kändes som det gick fel den skruv-veckan, men lite kul har jag haft ändå. Har iaf limmat på ett nytt cab-tak, och hämtat de flesta delarna från lack. De delar som är kvar att lacka är stötfångarna och huven.
Roliga saker som att spilla lim lite överallt talar vi inte om, hihi....
Har hällt ut 2/3 av limburken, så jag har lite smått kvar att limma fast taket invändigt i stängerna, ska bara handla en burk till.
Jag hann däremot gå på en trevlig konsert på onsdan, med Hillsong United, hade aldrig lyssnat på dom innan men jag ger dom ändå en fyra, bra drag på slutet.
Den här veckan har börjat dessto bättre, inga större missöden. Har skruvat fast dörrar + baklucka. Satt ihop det mesta som var kvar på motorn, tänkte sätta i motorn imorgon fm. Beställt en ny huv. Fått de sista listerna till framrutan, ska ju ha limmad som M3-orna hade. Målat alla lister med klarlack, så de blir blanka å fina, det höjer klart utseendet. Hittade mina mörka bakljus som varit borta... (de låg så självklart i samma kartong som taket) och så har jag fått hem ett par till som jag köpte från ebay. Då har jag nu två uppsättningar. Kanske nån som vill byta mot Hella mörka framljus?? Tror att stötfångarna blivit lackade idag, får se hur det går med huven.
Det stora gisslet är väl att bilen måste tillbaka till lackarna för att lägga ett lager klarlack till. Men det kanske får vänta några månader...
Det blev mycket det här, undrar om ni orkat läsa allt?? Jaja, Törs jag gissa på att ha en rullande obesiktad bil utan framruta till på fredag??

Typ det mesta kändes som det gick fel den skruv-veckan, men lite kul har jag haft ändå. Har iaf limmat på ett nytt cab-tak, och hämtat de flesta delarna från lack. De delar som är kvar att lacka är stötfångarna och huven.
Roliga saker som att spilla lim lite överallt talar vi inte om, hihi....
Har hällt ut 2/3 av limburken, så jag har lite smått kvar att limma fast taket invändigt i stängerna, ska bara handla en burk till.
Jag hann däremot gå på en trevlig konsert på onsdan, med Hillsong United, hade aldrig lyssnat på dom innan men jag ger dom ändå en fyra, bra drag på slutet.
Den här veckan har börjat dessto bättre, inga större missöden. Har skruvat fast dörrar + baklucka. Satt ihop det mesta som var kvar på motorn, tänkte sätta i motorn imorgon fm. Beställt en ny huv. Fått de sista listerna till framrutan, ska ju ha limmad som M3-orna hade. Målat alla lister med klarlack, så de blir blanka å fina, det höjer klart utseendet. Hittade mina mörka bakljus som varit borta... (de låg så självklart i samma kartong som taket) och så har jag fått hem ett par till som jag köpte från ebay. Då har jag nu två uppsättningar. Kanske nån som vill byta mot Hella mörka framljus?? Tror att stötfångarna blivit lackade idag, får se hur det går med huven.
Det stora gisslet är väl att bilen måste tillbaka till lackarna för att lägga ett lager klarlack till. Men det kanske får vänta några månader...
Det blev mycket det här, undrar om ni orkat läsa allt?? Jaja, Törs jag gissa på att ha en rullande obesiktad bil utan framruta till på fredag??
Idag rullar det på rätt bra, trots allt bara halvtid, hela kvällen är ju kvar. Satt i motor-växellåda-kardan. Kopplat nästan allt i motorrummet, bara avgassystem kvar. Mest strul blev det med kylaren. Jag hade köpt störst möjliga kyl till 325, men då passade inte mina kylarslangar, då jag inte har röret som sitter fram till på de flesta M20-motorer (har ju en 86:a). Kollade vad alla slangarna+rör skulle kosta, och det blev 3000.- !!! Då skroten precis stängt så fick uppfinningsrikedomen flöda... så det gick bra ändå, för 0.-
Nytt länkage + shortshit gjorde växelspaken som ny!!
Får väl se om jag kanske kan starta den lite senare ikväll. Yeah!!!

Nytt länkage + shortshit gjorde växelspaken som ny!!
Får väl se om jag kanske kan starta den lite senare ikväll. Yeah!!!
Det ska väl kunna ordnas, får se om jag får några minuter över nu i helgen bara....Mae skrev:Ähum! Glöm inte bilderna!
Startade den först på morgonen därpå (torsdag). Den tände inte ordentligt först, men så hittade jag en slang jag missat vid gas-spjället, då gick det bättre. Lät finfint helt utan grenrörIvarsch skrev:Gött erik!!!erre skrev: Får väl se om jag kanske kan starta den lite senare ikväll. Yeah!!!

Då korten som jag tog när motorn lyftes ur blev suddiga, så tog jag desto fler nu när jag satte i motorn igen, så nu bjuder jag på ett bildspel.

Att lyfta i och ur en motor låter ju som ett 2-3 mannajobb. Men har man bra grejer att låna (tack brorsan!), så går det bra själv....

Att lyfta i och ur en motor låter ju som ett 2-3 mannajobb. Men har man bra grejer att låna (tack brorsan!), så går det bra själv....
Senast redigerad av 1 erre, redigerad totalt 10 gånger.
Här är ett par bilder till. Dessa är bilder är två veckor gamla, då vi limmade dit nytt tak. Skulle haft ett par bilder på det gamla också, det var riktigt vidrigt. Uppskuret och utan bakruta, de är grejer det

åsså ett kort från i onsdags:

Tog ett par bilder på första provturen också, men de blev kvar i kameran. Har kört bilen utan framruta till glasmästaren som ska limma i den nya, så där står bilen över helgen.
För övrigt så har jag fått dit framskärmar, front, lysen, kylare, avgassystem, tanklock. Väntar dock fortfarande på huven som posten verka ha slarvat bort. Den skickades i Måndags, men har inte kommit fram än. Å det tar lite på nerverna... den är ju liksom lite avgörande om allt ska gå i lås.
Nu i helgen så är det dubbla aktiviteter i Uråsa för min del. Först så tänkte jag hälsa på er med min gröna Mini, har dock inte planerat att köra, för jag tror inte jag har så mycket på beläggen kvar. Sen så ska jag på bröllopp i Uråsa Kyrka. Vilket sammanträffande va??? Ni som skrivit här får gärna hälsa så jag känner igen er.... Undrar iof om någon hinner läsa detta innan förstårs
2:31, dags att 

åsså ett kort från i onsdags:

Tog ett par bilder på första provturen också, men de blev kvar i kameran. Har kört bilen utan framruta till glasmästaren som ska limma i den nya, så där står bilen över helgen.
För övrigt så har jag fått dit framskärmar, front, lysen, kylare, avgassystem, tanklock. Väntar dock fortfarande på huven som posten verka ha slarvat bort. Den skickades i Måndags, men har inte kommit fram än. Å det tar lite på nerverna... den är ju liksom lite avgörande om allt ska gå i lås.
Nu i helgen så är det dubbla aktiviteter i Uråsa för min del. Först så tänkte jag hälsa på er med min gröna Mini, har dock inte planerat att köra, för jag tror inte jag har så mycket på beläggen kvar. Sen så ska jag på bröllopp i Uråsa Kyrka. Vilket sammanträffande va??? Ni som skrivit här får gärna hälsa så jag känner igen er.... Undrar iof om någon hinner läsa detta innan förstårs

Senast redigerad av 2 erre, redigerad totalt 11 gång.
-
- Legend!
- Kontakt:
Ser riktigt bra ut!!!!!!
Och som alltid. Rätt grejer underlättar en hel del. Den där vinkelgrejen till motorn verkar ju helrätt. Om den är köpt och du vet var man köper den får du jättegärna PM:a mig.
P.s Synd att vi slutat köra när du kom idag. Men killen som va ansvarig för "uråsa" hade tydligen vaknat på helt fel sida.
Och som alltid. Rätt grejer underlättar en hel del. Den där vinkelgrejen till motorn verkar ju helrätt. Om den är köpt och du vet var man köper den får du jättegärna PM:a mig.
P.s Synd att vi slutat köra när du kom idag. Men killen som va ansvarig för "uråsa" hade tydligen vaknat på helt fel sida.

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé