Det verkar som att det är dags för Kadetten att dö. Den byggdes ju nästan enbart för Lekerys-träffen. Och eftersom bilen inte kommer att gå igenom nästa besiktining (i november) så ser ja inte någon anledning att utveckla bilen vidare, för tex asfalt eller så..
Prislappen stannade någonstans strax över 6000:-, och det var värt varenda krona. Speciellt eftersom det mesta ligger i motorn, som kommer att sparas. Det blir nog nån form av vectra eller liknanade i framtiden.
Nu blir det istället en ny tråd om Budget-Gt'n
ps. någon som vill köpa en Kadetten? Utan motor. Men motorfästen, växellåda och allt annat som behövs för att stoppa i en OHC-motor..
nu reser sig entusiasmen i smedjan.
Blir ju riktigt sugen på att köra i vara med bilen.
Och eftersom ingen köpt den, så kan ja ju vårda den ett tag till...
I veckan blir det byte av fjädrar, montering av 4-punktsbälte, och kankse lite plåtjobb.
Bytte fjärdarna idag. Såg att ena stötdämparfästet ryckts loss. Kanske därför den kännts lite svampig på senare tid. Sen såg ja även att växellådsbalen hängde och slängde under bilen.
Men den satt iallafall med en skruv, och ja var ju sugen på att gasa lite med de nya fjädrarna, så jag lät dämparen och balken vara så länge...
så jag antar att det får bli en rejäl gemongång av bilen under den närmaste tiden...
Hjerpe skrev:Tänkte dela med mig lite om vad som händer hemma i smedjan.
Tanken är att bygga en rapp liten stackare för minsta möjliga peng. Och än så längre ser det ut som att jag klarar mig under 6000:-.
(hoppas inte bilderna är för stora för modemanvändare)
(ja, karlsson, det är in linjal)
fråga gärna om ni undrar nåt om bygget. för ja vet inte redigt va ja sa säga..
Om man räknar minus på allt ja kunde plocka ur innan jag skeppade iväg den så gick jag back 800:- på bilen (svetstråd, plåt, spackel, färg och jobb är ej medräknat.)
Då var det packningssats och filter som ja förståss inte kunde plocka ur, och en sportratt.