Camaro LT

Här lägger vi upp våra pågående projekt, t.ex. banracers, husbåtar, svulstiga gokarts, mm...

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

OneYet
Ultrapostare!

Re: Camaro LT - mer eller mindre färdig

Inlägg av OneYet »

Snyggt!
Har alltid drömt om en Camaro.
Fredrik Liljenberg

En brandgul Speedster
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Den har gjort ett litet lyft :lol: Nu sitter det svart plasthuv med scoop på den också, är man inte snabb får man försöka se snabb ut :roll:
Du får väl köpa den ;) allt är till salu för rätt peng
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

Nämen titta, forumet är igång, då får den här tråden en liten kort uppdatering.

Bild
Så ser den förövrigt ut nu för tiden

Bild
Den slank igenom besiktningen också :thumbsup:

Annars har som lite och inget hänt med den. Den har körts lite grann men inga nämnvärda mängder, jag har tappat intresset ska erkännas och jag skulle vilja hålla på med en hobby där man kan träffas och ha kul utan att det ska vara fest... Så Camaron är faktiskt till salu. 70000 som den står, då medföljer 14" cragar, buckelfria långa headers, 2.5" x-pipesystem med dubbla flowmasterdämpare och självklart originalhuv med gångjärn

Med det sagt så kan jag inflika vad jag håller på med istället. Körde Merca ett bra tag men en kabelbrand gjorde slut på den historien varvid en väldigt äcklig och inte allt för vacker 245 panikköptes för att ha något att flytta arslet i. Den har nu sålts iväg och ersatts med denna:

Bild
Ett stycke 945 Turbo från -96. Ganska original vid inköp förrutom ett öppet filter och shortshift. Efter byte av insugspackning och 3.5mm brickor bakom wastgateklockan så går den som den ska och laddar 0.7 istället för 0.25... nästa steg blir att byta ut dörrstoppen längst upp på motorn mot en käpp som faktiskt har nockar... blir en v-kam då en sån råkade visa sig finnas tillgänglig. Efter det lutar det åt att den ska få sig nå chip
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Skriv svar