Opel Manta GSi 2.4 Exclusive - såld till Norge
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Re: Opel Manta GSi Exclusive - nu med 2.4
Inget fel på tändningen men jag började tänka på att den ska ha argare tändinställning vid trimmat, har kollat den med lampan och den står nu som den ska göra på en originalmotor. Tack för länken
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Jag skulle ställa tändningen på känn. Vrida lite och köra ett tag, vrida lite till osv... Om det blir för tidig tändning kan det ju bli spikningar som inte är så bra för motorn, typ hål i kolvar. Så man får lyssna lite. Det hänger ju även ihop med hur mycket soppa motorn får. Vad gäller växellänkage på Opel, jag hade inge problem att fullgasväxla mina Mantor med originallåda och länkage Men då var motorerna original. Missade man mellan tvåan och trean lät det dock riktigt illa, men det hände inte så ofta. Lägg några gamla däck i skuffen så du får lite vikt över bakhjulen, det blir lite enklare att hålla sig på vägen då "har jag hört".
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Spaken var som ett fladder bara, likadant i både svarta och röda. Växellänkaget är bra i den gråa Mantan men det var inte så lätt att plocka länkaget från den Sen är de ju fränt med rejsigt spakställ i en räserbil!
Får prova vrida fördelaren lite i taget då. Gissar att jag ska plugga vaccumet?
Får prova vrida fördelaren lite i taget då. Gissar att jag ska plugga vaccumet?
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Har upptäckt ett problem, jag måste tanka igen... Den vill visst sörpla i sig lite när man matar på för fullt på fyran på fullt ställ!
Men man får helt klart valuta för pengarna
Gjort klart och ska nu skicka iväg min volvolåda, och i retur får jag min 4:75 utväxling. Någon som har provat justera in pinjong och kuggflankspel på en Opelaxel?
Sen brände jag en slant i ren impuls och köpte mig en kam, en Enem E11, byter bort Y12an mot en uppsättning renoverade mektryckare då E11an kräver detta. Sen ska det bara räserportas topp, smygplanas lite och efter besiktning kommer ett par färdigbestyckade Dellorto 45or att ersätta insprutningen. Vågar man hoppas på 200 sughästar på veven? trots små ventiler
Men man får helt klart valuta för pengarna
Gjort klart och ska nu skicka iväg min volvolåda, och i retur får jag min 4:75 utväxling. Någon som har provat justera in pinjong och kuggflankspel på en Opelaxel?
Sen brände jag en slant i ren impuls och köpte mig en kam, en Enem E11, byter bort Y12an mot en uppsättning renoverade mektryckare då E11an kräver detta. Sen ska det bara räserportas topp, smygplanas lite och efter besiktning kommer ett par färdigbestyckade Dellorto 45or att ersätta insprutningen. Vågar man hoppas på 200 sughästar på veven? trots små ventiler
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Låter riktigt kul... Bensinen är ju rätt billig nu också!
Jag skulle behålla sprutet så länge som går... Att bestycka förgasare till en trimmad motor är nog lite svårt.
/Mats J
Jag skulle behålla sprutet så länge som går... Att bestycka förgasare till en trimmad motor är nog lite svårt.
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Fast med tanke på att jag har 2.0ans sprut så hänger inte det med så länge... + att jag slipper ju pilla i gasarna själv Men bestycka dellorto eller webrar är ingen barnlek, det kan jag hålla med om, speciellt inte till en trimmad motor som sagt. Men när nån annan gör det åt en så blir det ju enkelt för mig iaf Sen även om dom inte blir perfekt inställda så är det ju enklare att finlira motför att bestycka dom från scratch själv
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Ja då är det ju inget större problem!
Hoppas på en vinter på bredden då!
Hoppas på en vinter på bredden då!
Går det köra en Manta på nåt annat sätt än på tvären? Dock så har jag rätt mycket oljud fram då däcken tar i innerskärmarna rejält mycket, men de går ju plocka bort
Sen ska jag nog göra en fullösning med blinkers så jag kan lägga fronten på hyllan, jag har nämligen inget extra i plastväg annat än en sidokjol så vore ju lite dumt om man gjorde sopor av frontspoilern... Den är ju faktiskt hel
Sen ska jag nog göra en fullösning med blinkers så jag kan lägga fronten på hyllan, jag har nämligen inget extra i plastväg annat än en sidokjol så vore ju lite dumt om man gjorde sopor av frontspoilern... Den är ju faktiskt hel
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Låter som om det kommer att satsas bland drivorna i vinter......B204T skrev:Går det köra en Manta på nåt annat sätt än på tvären? Dock så har jag rätt mycket oljud fram då däcken tar i innerskärmarna rejält mycket, men de går ju plocka bort
Smart tänkt i alla fall.
Speciellt då du verkar ha tänkt i förväg. Det kanske man skulle prova nån gång.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster
Alltid! Och trimmas! å lagas rost, osv.
Tänkt i förväg? Alltså visst vet du vem du pratar om? Tack för komplimangen men...
Fick sms om att jag har ett paket att hämta ut, ligger visst en Enem E11 i ett paket och väntar på mig...
Tänkt i förväg? Alltså visst vet du vem du pratar om? Tack för komplimangen men...
Fick sms om att jag har ett paket att hämta ut, ligger visst en Enem E11 i ett paket och väntar på mig...
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Lite svårt att ta kort och köra samtidigt, speciellt när man kör väldigt aktivt... MEN, idag spenderades en dryg timme nere på sjön tillsammans med en kusin och han Peugeot 205 GTI, oharre så rolig! De kan man kalla för roliga timmen! Fick riktigt bra flyt i körningen trots avsaknad av isdäck. När det är jämnt fäste och man lärt sig förstå hur Mantan beter sig blir det ju helt plötsligt väldigt snäll. Ska tanka jeepdunken så jag kan köra imorgon också! Då kan jag ju faktiskt försöka ta EN bild iaf. Helst skulle jag ju ha haft en GoPro på taket eller liknande.
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
jag ÄR avundsjuk...
-
- Styrelseledamot
Is körning låter ju inte lite avlägset här ner det det är +grader....
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Var ut idag också, steg upp tidigt, satte i motorvärmaren i V70in, in, äta frukost, ut, leta åt fylltratt and so on, lasta dunk i Volvo, plugga in värmaren i Mantan, köra totalt 3 mil för att tanka dunken, tanka Mantan, SEN bar de iväg ut på sjön! Hann två varv så såg jag den vita 205 GTIn ståendes på tomgång och bli tankad
Stannade och pratade med kusinen medans han tankade
Jagar nyss nämnda GTI, gick bättre att hålla ren vindrutan när jag ställde om spjället så de blåste på rutan istället för på golvet... Sen drog jag på full värme...
2 timmar senare Mantan måste tankas igen, tankmätaren är ner på rött igen, hade ju halvtank när ja for ut
Sen sitter det Sparcoratt i Mantan nu, så jag får bort ratten från knäna, har lite för långa ben för att de ska funka bra, så då fick det bli byte till en 90mm djup ratt
Som bansträckningen är just nu, vilket kan ändras efter behov så får man hålla ner ungefär halva banan på övre registret på fyran, bakhjulen håller mellan 100 och 140 blås, det är RIKTIGT kul. Roligare än så här blir det nog inte med kläderna på som flickan sa
Stannade och pratade med kusinen medans han tankade
Jagar nyss nämnda GTI, gick bättre att hålla ren vindrutan när jag ställde om spjället så de blåste på rutan istället för på golvet... Sen drog jag på full värme...
2 timmar senare Mantan måste tankas igen, tankmätaren är ner på rött igen, hade ju halvtank när ja for ut
Sen sitter det Sparcoratt i Mantan nu, så jag får bort ratten från knäna, har lite för långa ben för att de ska funka bra, så då fick det bli byte till en 90mm djup ratt
Som bansträckningen är just nu, vilket kan ändras efter behov så får man hålla ner ungefär halva banan på övre registret på fyran, bakhjulen håller mellan 100 och 140 blås, det är RIKTIGT kul. Roligare än så här blir det nog inte med kläderna på som flickan sa
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Re: Opel Manta GSi 2.4 Exclusive - isbana!
Bara så ni vet, nu har jag fyra 13" isdäck också Nu ska de bli åka av!
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Vi får se hur länge Mantan överlever...
Det är ju en Manta! Den överlever hur länge som helst. Nämen den är kortvarig som isbil, den ska få prova isdäck nu ett tag, mest för att jag ska få lära mig hantera en bil med de då jag bara provat detta en gång tidigare. Sen efter nyår nu så ska Mantan lämnas iväg till något företag som kan bilplåt, jo, ni läste rätt, jag kommer bara stå och betala för att kunnigt folk fixar plåtjobbet på bilen. Så håller på att fråga runt vad som begärs. Direkt gratis blir det inte men det blir gjort ordentligt till den nivå jag vill ha det.Mats J skrev:Vi får se hur länge Mantan överlever...
Sen ska den bara tennas... å spacklas å grundas å slipas å demonteras å maskeras å målas å slipas å poleras osv osv. Kommer få äta upp att jag sagt att jag ska stå och våtslipa nya lacken tills den är SLÄT, apelsinskal och andra ojämnheter i lacken är inte att tänka på...
Så framöver kommer det letas en ren isbil, något rwd för typ hämtpris, iom att jag har 13" isdäck nu som kommer hamna på 4x100 fälg så torde det nog mest troligt bli typ en Volvo 360
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Oh, roliga planer! Det där med att lämna iväg... Det svider men jag börjar tro på att det är värt det.
Simon Johansson
Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
Jag har inte möjlighet, varken lokal, någon svets eller kunskapen för att göra det rätt, så därför så lyssnar jag på pappa för en gångs skull och lämnar bort. Det är inte gratis men jag kommer ha igen det i slutändan. Letar ny isbil för fullt...Kezo skrev:Oh, roliga planer! Det där med att lämna iväg... Det svider men jag börjar tro på att det är värt det.
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76
Fick en GoPro i julklapp, som jag nu beställt sugkopp till, så beredd er på att få höra bland annat CIH-vrål på film framöver!
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
Chevrolet Camaro LT -76