Mja, den var ju charmig och man kunde plåga upp den i 120 på tvåan.
Men nån dräpare var det ju inte. Ett litet snedsteg i österled, ägde den bara i tre månader typ. Sen sålde jag den och köpte en beige Opel istället...
/OT
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Gzon 5 januari 2007 i Samuels projektråd skrev:Att rycka motorn och rensa rent den till block samt städning efteråt brukar göras på en kväll. Mao ca 6 timmar från inkörning till utrullning.
Samuel S skrev:Gzon: Hur går det i Katrineholm egentligen?
Gzon 5 januari 2007 i Samuels projektråd skrev:Att rycka motorn och rensa rent den till block samt städning efteråt brukar göras på en kväll. Mao ca 6 timmar från inkörning till utrullning.
Eftersom tiden har varit knapp så fick jag hyra in hjälp med urryck så några rekordtider blev det inte. Motorn ska skickas till lämplig motortrimmare så fort jag fått svar om vem som kan ta den snabbast.
gzon skrev:Eftersom tiden har varit knapp så fick jag hyra in hjälp med urryck så några rekordtider blev det inte. Motorn ska skickas till lämplig motortrimmare så fort jag fått svar om vem som kan ta den snabbast.
Låter bra.
Efter att ha sett två fina vita RX7or på mässan så blir man ju sugen på att se en till komma ut snart.
Motorn är hos Blennow på Rotary Performance och är uppmätt och följande måste bytas.
-Tätningar och fjädrar
-Packningar -Vevaxel -Båda rotorhusen
- Sen fräser man upp apexspåren till 3mm
Som ni kanske förstår så var det inte så roliga nyheter direkt.
Men det trevliga är att man får en fräsch motor som är som ny!
Helt gratis är det inte heller så vill nån köpa en Miata så är den till salu nu