Nu får vi hålla tummarna för att det bara va något konstigt elfel som aldrig dyker upp igen
Minns första tanke var oxå ett elfel.
kan det finnas råttor där bilen stått?
de är ju ena riktiga hejare på att okynnesgnaga..
Vet att möss varit framme... dom hade ett bo i handskfacket förra vintern Bara jag får ut mina bruksbilar ur garaget så ska jag ta mig en tur och se om den fungerar igen....
Så bytte batteri så fungerade bilen bra igen.
Hade råkat förväxla det bra och det dåliga batteriet av samma märke.
Är nog en dålig cell i det kassa batteriet så när det blir lite belastning på det så lägger det av.
Bilen är nu bes med 2a på fjädrarna fram och låg ljus på ena lyktan.
Störande och klantigt fel av mig på fjädrarna men, det är bara slänga på original fjädrarna och åka in.
Får se om man kan komma på någon bra lösning med original fjäderben.
Skulle behöva ha en hjälpfjäder m.m men då får jag nog bygga om hela benet till annan fjäder storlek....
Nu i daxläget får byte av fjädrar fram och tillbaka duga vid bes.
kardanaxel skrev:Gött! Låter lovande inför superstage
Säg den glädje som varar för evigt.....
Nu ikväll va jag med mitsun och BOB med hundkojan i husvarna folket spark och visa upp skönheterna, det gick bra men när jag va en bit hem på vägen börja bilen låte väldigt konstigt runt växellådan.
Fick bli att bogseras hem och är troligen något fel i kopplingen.
bajs! tur att jag har apan och köra runt i.
apan är min 500kr bil som ska bes innan nästa vecka
Jag och bob har idag mekat lite, va inte något med kopplingen utan balansaxeln har skurit i lagret och låst sig så remmen är rensad.
Tur att den inte hoppa in i kamremen.
Har forskat lite och kommit fram till att man kan köra med bara en ballans axel men då blir det troligen ganska ordenliga vibrationer, går ju plocka bort båda balans axlarna men det hinns inte med till helgen så får test starta och se hur den känns.
Nu går bilen igen..... Va inte remmen som gjorde ljudet och jag vet fortfarande inte vad som gjorde det... men nu går bilen som den ska iallfall efter lite mekande.
Ny olja och filter fick den med för säkert 7 gången på 300 mil
7 oljebyten på 300 mil? Det var inte farligt, jag bytte olja för femte gången idag och min motor har gått max 50 mil!
Man borde nog börja räkna driftstimmar som på traktorer istället.
Då är Starion redo för Superstage nu då?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Karlsson skrev:7 oljebyten på 300 mil? Det var inte farligt, jag bytte olja för femte gången idag och min motor har gått max 50 mil!
Man borde nog börja räkna driftstimmar som på traktorer istället.
Då är Starion redo för Superstage nu då?
Du är värst Karlsson
Jo är bara en hjulinställning inbokad på fredag, och lite små puts bara.
Hoppas nu bara inte att det där ljudet kommer tillbaka ...
Det låter ju inte så lovande, när du börjar riva motorn.
Vevstakslager, eller sönderspikade kolvar?
Hade ett missljud i min 931 och det var 3 kolvar som hamrats sönder...
snark...Händer det något Kalle.Tycker synd om riskokaren,när ska vi fixa motorn????Motorstället väntar.Kalle försvann ditt bilintresse eller har du hittat någon brud? Nä sätt igång nu
sundqvist skrev:snark...Händer det något Kalle.Tycker synd om riskokaren,när ska vi fixa motorn????Motorstället väntar.Kalle försvann ditt bilintresse eller har du hittat någon brud? Nä sätt igång nu
Håller med.. försökt få han till att meka länge nu men bara massa undanflykter jobb mm...
Sätt lite fart nu
John skrev:Missljud är roligt! Då får man en anledning att spåra ur!
Passar inte 4G63-motorn i den där?
Jo dom passar men det är lite bök med insug + tusen andra saker Men helt klart drömen.
BOB skrev:
sundqvist skrev:snark...Händer det något Kalle.Tycker synd om riskokaren,när ska vi fixa motorn????Motorstället väntar.Kalle försvann ditt bilintresse eller har du hittat någon brud? Nä sätt igång nu
Håller med.. försökt få han till att meka länge nu men bara massa undanflykter jobb mm...
Sätt lite fart nu
Ja ja jaaaa
Har lite argument på alla dom där punkterna + att det har varit kallt i garaget.
Men denna bilen kommer ju troligen göra lite tvära byten så vi får se. Men en trevlig motor hade ju inte varit fel och ha ändå!
Jag lämnar in ett block så får du mäta fram lite kolvar stakar m.m till den