Nyjusterad framvagn hos Lidheds, killen som justerade hade haft en Omega 3000 så han gillade motorvalet i min bil
-2,3 grader camber, 3 grader caster och 2 mm toe-out per sida blev det, känns bra när man kör nu.
Funderar på om jag ska slakta ner en originalratt jag har liggande och göra om den till ett nav till en moccaratt jag har liggande.
Är det nån som har en rejäl svarv att låna ut?
Opel Commodore GS/E -77
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Körde banträff med Opel Sport Club/GTI-klubben igår, trevlig träff!
http://www.youtube.com/watch?v=36HCdWklNN4
180 på mätaren strax före bron, bromsar lite grann där av ren feghet.
Blev ungefär 80 varv om jag räknade rätt på trippmätaren, bilskrället höll ihop bra under dagen.
Körde olika däck fram och bak, Toyo R1R fram och R888 bak. Kändes helt ok, inte riktigt samma grepp i framdäcken men de slets inte lika illa som R888orna när jag haft såna fram.
Gjorde ett par centreringsringar till bakfälgarna också, det verkar ha gjort lite nytta för det var inte lika mycket vibrationer i bilen när man kom upp i lite fart.
http://www.youtube.com/watch?v=36HCdWklNN4
180 på mätaren strax före bron, bromsar lite grann där av ren feghet.
Blev ungefär 80 varv om jag räknade rätt på trippmätaren, bilskrället höll ihop bra under dagen.
Körde olika däck fram och bak, Toyo R1R fram och R888 bak. Kändes helt ok, inte riktigt samma grepp i framdäcken men de slets inte lika illa som R888orna när jag haft såna fram.
Gjorde ett par centreringsringar till bakfälgarna också, det verkar ha gjort lite nytta för det var inte lika mycket vibrationer i bilen när man kom upp i lite fart.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Re: Opel Commodore GS/E -77
Blev en del körning med bilen i somras, inga haverier och den klarade sig med vanlig service vilket betyder nya R-däck som nu är slut...
En bild från senaste körningen för en månad sen, open pitlane på Anderstorp arrangerat av Maciek Matwiejczuk på Rejsa.nu
Det är en banträff på Sviestad nästa söndag, funderar på om det ska få bli säsongsavslutning där. Beror lite på vädret såklart, så här sent på säsongen kan det bli lite ostadigt.
Köpte ett svindyrt tanklock också, originalet från -77 läcker lite väl mycket bensin vilket märktes på Anderstorp. Drällde ut några liter i onödan.
Blev lite klabb med diverse slangar till påfyllning och avluftning, men det verkar hålla tätt vid inspirerad rondellkörning iaf...
Till nästa säsong har jag skaffat en uppsättning 225/45 16" Toyo R888 som sitter på 8x16" BMW-fälgar med samma kryssekerdesign som nuvarande 7x15".
Ska väl skruva på hjulen och ta lite bilder nån dag innan snön kommer.
En bild från senaste körningen för en månad sen, open pitlane på Anderstorp arrangerat av Maciek Matwiejczuk på Rejsa.nu
Det är en banträff på Sviestad nästa söndag, funderar på om det ska få bli säsongsavslutning där. Beror lite på vädret såklart, så här sent på säsongen kan det bli lite ostadigt.
Köpte ett svindyrt tanklock också, originalet från -77 läcker lite väl mycket bensin vilket märktes på Anderstorp. Drällde ut några liter i onödan.
Blev lite klabb med diverse slangar till påfyllning och avluftning, men det verkar hålla tätt vid inspirerad rondellkörning iaf...
Till nästa säsong har jag skaffat en uppsättning 225/45 16" Toyo R888 som sitter på 8x16" BMW-fälgar med samma kryssekerdesign som nuvarande 7x15".
Ska väl skruva på hjulen och ta lite bilder nån dag innan snön kommer.
Anders Karlsson
Det är väl trevligt att ha en bil som bara behöver lite tankpåfyllningsmek?
Själv måste jag meka betydligt mer i vinter. Känns som om ett kopplingsbyte är på gång.
Däck är ju en kostnad som jag försökte förbereda mig på innan jag köpte bilen men som ändå förvånar mig varje gång.....
Du verkar i alla fall ha kryssat runt med klass på Anderstorp.
Själv måste jag meka betydligt mer i vinter. Känns som om ett kopplingsbyte är på gång.
Däck är ju en kostnad som jag försökte förbereda mig på innan jag köpte bilen men som ändå förvånar mig varje gång.....
Du verkar i alla fall ha kryssat runt med klass på Anderstorp.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster
Än så länge har det inte varit några större haverier, men jag räknar med att antingen växellådan eller bakaxeln kommer att ge upp förr eller senare.
Stadigare bakaxel har jag på gång, samlar lite delar allt eftersom. Växellådor finns på skroten än så länge, men det börjar bli ont om Rekord E 5 vxl där också.
Får väl leta reda på nån hyfsat frisk växellåda för att ha en i reserv ifall om att.
Ibland kommer det konstiga dagdrömmar om blank lack i samma kulör på hela karossen, men sen inser jag hur mycket jobb det är att slipa och spackla...
Man kanske kan ta det i små steg, börja med att lacka om motorhuven.
Stadigare bakaxel har jag på gång, samlar lite delar allt eftersom. Växellådor finns på skroten än så länge, men det börjar bli ont om Rekord E 5 vxl där också.
Får väl leta reda på nån hyfsat frisk växellåda för att ha en i reserv ifall om att.
Ibland kommer det konstiga dagdrömmar om blank lack i samma kulör på hela karossen, men sen inser jag hur mycket jobb det är att slipa och spackla...
Man kanske kan ta det i små steg, börja med att lacka om motorhuven.
Anders Karlsson
-
- Styrelseledamot
Snygg action bild där!
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73