BMW e30 v8 662hk/900nm. wisefab!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Klubbordförande
- Inlägg: 2228
- Blev medlem: 23 sep 2003 11:52
- Ort: Månsarp
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
Tack ska ni ha.
Det som hänt med turbon är avgasimpellrarna har gått emot turbinhuset.
Och det krävs inte mkt smällar i dom hastigheterna för att det ska bli skevt
Men inget har hänt med insugsimpellrArna. Som tur är.
Har en kompis som körde med denna turbon en mappning.
Han bromsade 600 hk sen dagen efter när han kom hem gick axeln av.
Så hela insugs hjulet låg ju i delar i motorn;/
Och det vill jag helst undvika. Samtidigt vet jag många som kört flera sesonger.
I vilket fall är en precision 6765 beställt från ppf.
Mig tar man inte död på i första taget
Det som hänt med turbon är avgasimpellrarna har gått emot turbinhuset.
Och det krävs inte mkt smällar i dom hastigheterna för att det ska bli skevt
Men inget har hänt med insugsimpellrArna. Som tur är.
Har en kompis som körde med denna turbon en mappning.
Han bromsade 600 hk sen dagen efter när han kom hem gick axeln av.
Så hela insugs hjulet låg ju i delar i motorn;/
Och det vill jag helst undvika. Samtidigt vet jag många som kört flera sesonger.
I vilket fall är en precision 6765 beställt från ppf.
Mig tar man inte död på i första taget
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
nu var det ett tag sedan man skrev här.
har varit 2 tunga månader, bilen har ju stått klar sedan i våras. men efter första mappningen har jag haft problem med att få laddtryck.
även med den nya turbon blev det liksom ingen fart på grejjerna.
så jag har provtryckt och provtryck, både insugs och grenrörssidan utan resultat.
blev så desperat att jag åkte och hämtade en ny(begagnad) motor och slängde i.
ingen skillnad.
tills jag byggde ett nytt tryckrör för att utesluta att det var stopp i intercoolern. då blev det flås i maskineriet vill jag lova.
då kapade jag upp aluröret till intercoolern(har bara 3st skarvar på inssugsidan) och vad finner jag?
ett ????????? papper som ligger som ett lock över alla celler i intercoolern
tog bort pappret och åkte och mappade, gick hur smidigt som helst in och ut bara.
fick även träffa Bosse bildoktorn för han var intresserad utav att köpa ett maxxecu till sitt egna projekt utav grabbarna på maxxtuning.
Uploaded with ImageShack.com
Slutresultatet blev då 662hk/900nm @ 0,9bar beräknat i motorn
har varit 2 tunga månader, bilen har ju stått klar sedan i våras. men efter första mappningen har jag haft problem med att få laddtryck.
även med den nya turbon blev det liksom ingen fart på grejjerna.
så jag har provtryckt och provtryck, både insugs och grenrörssidan utan resultat.
blev så desperat att jag åkte och hämtade en ny(begagnad) motor och slängde i.
ingen skillnad.
tills jag byggde ett nytt tryckrör för att utesluta att det var stopp i intercoolern. då blev det flås i maskineriet vill jag lova.
då kapade jag upp aluröret till intercoolern(har bara 3st skarvar på inssugsidan) och vad finner jag?
ett ????????? papper som ligger som ett lock över alla celler i intercoolern
tog bort pappret och åkte och mappade, gick hur smidigt som helst in och ut bara.
fick även träffa Bosse bildoktorn för han var intresserad utav att köpa ett maxxecu till sitt egna projekt utav grabbarna på maxxtuning.
Uploaded with ImageShack.com
Slutresultatet blev då 662hk/900nm @ 0,9bar beräknat i motorn
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 553
- Blev medlem: 11 mar 2010 19:45
- Ort: Ingatorp
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
tack. det är bara drifting som gäller med denna bilen, att testa något annat är bara korkat.
asså det är lite svårt att förklara hur en rensad e30 med:
D2 drifting coils
toksänkt utan upprätade hjulvinklar bak
och 662hk uppför sig på vägen.
asså det är bara ett skämt att köra denna bilen
precis som det ska va
angående laddet är det helt sjukt va mos det blir.
sklle köra 1,1 bar först och bromsa ur 700hk var tanken.
Men en kille som kör denna motorn blåste stake genom blocket förra helgen eller när det var. på just 1,1 bar vid varvstoppet
stakarna är helt klart svagaste länken och jag kände ändå att 660 hk räcker.
asså det är lite svårt att förklara hur en rensad e30 med:
D2 drifting coils
toksänkt utan upprätade hjulvinklar bak
och 662hk uppför sig på vägen.
asså det är bara ett skämt att köra denna bilen
precis som det ska va
angående laddet är det helt sjukt va mos det blir.
sklle köra 1,1 bar först och bromsa ur 700hk var tanken.
Men en kille som kör denna motorn blåste stake genom blocket förra helgen eller när det var. på just 1,1 bar vid varvstoppet
stakarna är helt klart svagaste länken och jag kände ändå att 660 hk räcker.
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
Maffig effekt/vrid!
Bara 460 hk mer än vad jag har i Commodoren, och den känns tillräckligt spännande att köra i 150 knyck under bron på Kinnekulle
Blir väl lätt så att man ligger på varvstopp eller "pumpgasar" när man kör drifting, då blir det ju väldiga tryckpulser i motorn.
Hoppas det håller ett tag nu så du får köra lite räser!
Bara 460 hk mer än vad jag har i Commodoren, och den känns tillräckligt spännande att köra i 150 knyck under bron på Kinnekulle
Varvstopp är inte snällt mot grejerna, särskilt inte när det är lite laddtryck på.waldemarsson skrev:sklle köra 1,1 bar först och bromsa ur 700hk var tanken.
Men en kille som kör denna motorn blåste stake genom blocket förra helgen eller när det var. på just 1,1 bar vid varvstoppet
stakarna är helt klart svagaste länken och jag kände ändå att 660 hk räcker.
Blir väl lätt så att man ligger på varvstopp eller "pumpgasar" när man kör drifting, då blir det ju väldiga tryckpulser i motorn.
Hoppas det håller ett tag nu så du får köra lite räser!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Re: BMW e30 v8 662hk/900nm
hur har det gått här? har bilen fått jobba nåt? har det hållt?
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
Re: BMW e30 v8 662hk/900nm
jodå det har gått bra. jag bara tankade och bytte däck. har inte rört bilen sedan augusti tills för någon månad sen när jag tog tag i mig själv och kapade upp framskärmarna
här är en körbild från hultsfred, där jag konstaterade att det behövdes mer styrvinkel:)
photo sharing websites
gif hosting
så ett wisefab kit inköptes. och så har jag bytt lite bromsbelägg och slavcylinger till handbromsen för att få den till att ta som jag vill
en sista bild på min nya 2,65 diff så sjukt glad blev jag när den kom ut på bildelsbasen för 700kr
min gamla va en 3,79 varvstopp i 170:P blir lite skillnad nu. givetvis måste den svetsas. jag svetsar alltid mina diffar med pinnen, känns bättre.
image hosting over 5mb
här är en körbild från hultsfred, där jag konstaterade att det behövdes mer styrvinkel:)
photo sharing websites
gif hosting
så ett wisefab kit inköptes. och så har jag bytt lite bromsbelägg och slavcylinger till handbromsen för att få den till att ta som jag vill
en sista bild på min nya 2,65 diff så sjukt glad blev jag när den kom ut på bildelsbasen för 700kr
min gamla va en 3,79 varvstopp i 170:P blir lite skillnad nu. givetvis måste den svetsas. jag svetsar alltid mina diffar med pinnen, känns bättre.
image hosting over 5mb
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
Re: BMW e30 v8 662hk/900nm. wisefab!
Pinnasvets är fint det. Som vi sa när jag gick svetsskolan.. "Bara o bränn"
...härligt jobbat med bilen.
...härligt jobbat med bilen.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Re: BMW e30 v8 662hk/900nm. wisefab!
Går få riktigt grym styrvinkel på e30
Diggar denna bilen, riktigt snygg
Diggar denna bilen, riktigt snygg
Emil Stenvall
Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
Bmw M3 -02
Bmw 325i touring -03
Vw passat 1.8t -04
Vw golf mk1 cabriolet -89
Volvo 940 -95
Volvo 244 -75 rensad+sittastillstol
Toyota Starlet -82 (rwd) såld;(
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 93
- Blev medlem: 27 aug 2011 21:35
- Ort: habo
Re: BMW e30 v8 662hk/900nm. wisefab!
har inte uppdaterat här på länge, men har kört endel och bilen funkar kanon. senast var det gatebil mantorp!
662hk nuff said.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
kränger däck, tigar alu, svart och rostfritt. kan va bra att veta.
Re: BMW e30 v8 662hk/900nm. wisefab!
Snyggt!
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
Re: BMW e30 v8 662hk/900nm. wisefab!
Så kul för dig att den funkar så bra!
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16