BMW 2000 -69.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Härligt att se att det går framåt! Nya fälgarna kommer nog sitta helt underbart.
Dom där stolarna var riktigt snygga! Vill minnas det sitter Datsunstolar ur okänd modell i den gule Kadetten, det är lite samma stuk fast inte lika skålat. Plus att dom är fällbara.
Dom där stolarna var riktigt snygga! Vill minnas det sitter Datsunstolar ur okänd modell i den gule Kadetten, det är lite samma stuk fast inte lika skålat. Plus att dom är fällbara.
Simon Johansson
Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
Ford Customline -54 || Opel Olympia -51 || Opel Rekord -63
Tack!Gunnar skrev:Ett par stolar från italiensk bil i dåtid, ex alfa.....
Kul med både din bil och nu inredning. Lycka till med det fortsatta arbetet
hemma!![]()
"Ny väg, ny uppfart och grund till nytt 80 kvm garage byggs".
Är planerat med 1 eller flera våningar?

Ja ett par stolar från en Bertone coupé skulle garanterat fungera.
Garaget blir i ett plan med en förrådsdel. En 5*2,40 stor port och öppet i nock i garaget. Vill kunna köra in med takbox eller liknande och hissa upp grejerna i taket.

Händer mer här nu än det gjort på länge. Måste nog lugna ner mig så att jag inte går in i väggen snart.
Anyhow så har jag börjat göra en mall till vad som till slut blir en del av min mittkonsoll. Radion jag har är en sån där inbyggd historia så jag fick klura lite.

Nu är frågan, ska jag köra på svart vinyl på konsollen eller försöka få tag på snyggt trä? Jag är kluven, båda alternativen har potential att bli snygga.
Anyhow så har jag börjat göra en mall till vad som till slut blir en del av min mittkonsoll. Radion jag har är en sån där inbyggd historia så jag fick klura lite.

Nu är frågan, ska jag köra på svart vinyl på konsollen eller försöka få tag på snyggt trä? Jag är kluven, båda alternativen har potential att bli snygga.
-
- Deluxpostare!
Problemet som jag ser det med trä är detta:
Tittar man på denna bilden ser man ett sjok med trä på dörrens ovansida och rakt över instrumentpanelen. Där radion tidigare suttit är det en skiva med ngn vinylfaner på.

Jag tror det blir svårt att hitta träbitar som, även om det är samma träslag, ser ut på liknande sätt som originalträbitarna. Även om det kanske hade varit elegantare med trä i nya konsollen så tar jag hellre svart vinyl/skinn som matchar än trä som inte matchar befintlig inredning.
Har för övrigt skurit ut mallar och testmonterat lite och det kommer bli bra detta. Sen är det bara resten kvar...
Tittar man på denna bilden ser man ett sjok med trä på dörrens ovansida och rakt över instrumentpanelen. Där radion tidigare suttit är det en skiva med ngn vinylfaner på.

Jag tror det blir svårt att hitta träbitar som, även om det är samma träslag, ser ut på liknande sätt som originalträbitarna. Även om det kanske hade varit elegantare med trä i nya konsollen så tar jag hellre svart vinyl/skinn som matchar än trä som inte matchar befintlig inredning.
Har för övrigt skurit ut mallar och testmonterat lite och det kommer bli bra detta. Sen är det bara resten kvar...
Jahapp, när det inte händer så mkt i garaget får det väl handa mer på shoppingsidan.
Borde egentligen köpt viktiga saker till BMWn men köper istället roliga saker.
I en gammal bil behöver man ju bilåkarhjälm, och eftersom jag gärna vill ha passagerare behöver jag två. När dessa hjälmar dök upp på blocket för ett tag sedan blev jag bra sugen.

Trodde att de var lite för gamla för min bil men bad om mer bilder.

Tillverkade av Helsingborgs Gummi 1968 och 1969, perfekt.
Hjälmarna inhandlades ganska raskt och ligger nu hos en kompis uppe i Örebro.
Borde egentligen köpt viktiga saker till BMWn men köper istället roliga saker.

I en gammal bil behöver man ju bilåkarhjälm, och eftersom jag gärna vill ha passagerare behöver jag två. När dessa hjälmar dök upp på blocket för ett tag sedan blev jag bra sugen.

Trodde att de var lite för gamla för min bil men bad om mer bilder.

Tillverkade av Helsingborgs Gummi 1968 och 1969, perfekt.
Hjälmarna inhandlades ganska raskt och ligger nu hos en kompis uppe i Örebro.