Byte ut min BMW och glasätarbilen och köpte en riktig trackday bil i våras.
Den är folierad i mattsvart.
Denna bil är i dagsläget ganska så standard. Det är bytt till Headers och då bromsad till 550hk/720nm istället för 505hk original. Samt bytt R-däck 285/35/18, 325/30/19.
Var nere på Knutstorp och körde ett första test och är väldigt nöjd med det fantastiska grepp som finns i bilen samt kraften i 7 liters v8an.
Japp den är blanksvart, tänkte egentligen rivit bort folien när jag kom hem från köpet (det var bla en grå rand längst ner på sidan + lite corvette loggor) men rensade den istället och det blev rätt bra i matt, skyddar bilen bra.
Kanske inte så billiga r-däck men bilen sitter fast väldigt bra i svängen när det blivit lite varmt. Nu sitter det ju Michelin Pilot Sport Cup på bak som skall vara det bästa däcket men de är orimligt dyra så det lär bli Toyo R888 nästa gång.
nej den var lite besvärligen tyvärr, kostade mig en månads stillestånd.
Någon dansk hade stämplat dit en EU Certifieringskod i papprena (importerade denna US bil från Danmark) så det blev lite utredning innan det klarades upp. Positivt dock var ju att jag fick bilens historia väldokumenterad "på köpet".
Jag tycker nog det blev lite för mycket tak i bilden, går det att sätta kameran längre fram på taket?
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Kan du berätta lite om historien bakom när du skaffade din drömbil?
Var hittade du den? Tog du in den själv? Transporter?, Hur var första upplevelsen när du körde den ?,...