2.2 är en fin motor, bra ork för att burna mycket och länge hade ju en 2.2 ´86 tidigare, som de var ballare avgas, portad och planad topp, 2.0 kam och lite modifierat sprut, bla uppspänd lmm, den gjorde 200 blås utan problem, antalet hästar kanske inte var så många fler men den blev mer alert, orkade varva ut mer och mer knuff vid acc, och jösses vilka burnouter de gick göra, 3-400 meter "diffat" (ja eller snarare INTE diffat, iom att de grävde på bägge) på tvåan var inga problem, då låg den på runt litern
Så den här borde kunna komma ner mot runt 0.8 som 2.0an gick få när den gick bra
Undra förövrigt hur många gånger jag kommer peta på OD spaken och inget händer
Ska göra lite småsaker i veckan med den, sen nästa steg med denna blir ännu en rivning. Nämligen invändigt, då ska stolar, baksäte och golvmatta ut, golvmattan ska få en rejäl hetvattentvätt, sen ska den dinitrolbehandlas på båda sidor av golvet, här ska de inte rostas hål! under så kommer jag behandla den ända upp till dörrarna, trösklarna har ju redan blivit svarta men dom är ju blästrade, precis som under, så nu ska de rengöras ordentligt och läggas nytt där underredsmassan är borta, men det finns inte ens ytrost på golvet
Intresset för denna bil är inte bara svalt från kommentarssidan, tror jag har ännu mindre intresse för den, 2.2 har suttit där ett tag nu, men bilen verkar förbli avställd
Har kollat:
Spridare
Varenda slang
BTR
Tomgångsmotor
Lmm
Elhärvan
Tempgivare med mera
Men hur jag än tittar, felsöker och funderar så får jag inte denna 2.2 att gå bra, den bokstavligt talat flödar ihjäl sig, surar ner sig om man inte håller full gas
Så nu kör jag Amazon custom som bruksbil, Rekorden står där den står, har ingen ork alls för den, i mina ögon är den riktigt snygg där den står, med Irmscherfronten och 100+ fälgarna som FYLLER UT, men leendet man får då avtar rätt fort då man vet hur de låter om man provar starta den
Så tills vidare ger jag helt enkelt upp, men den är inte till salu iaf
OneYet skrev:Ungefär som min gamla Triumph.
Lusten vill inte riktigt infinna sig.
Nä den rinner ju som iväg när man felsöker och felsöker men felet kvarstår...
Så nu lägger jag energin på volvon allt eftersom, finns gott om jobb där men den har nyss fått ett blankt protokoll från SBP och går hur fint som helst (kan en B20 göra annat?) så det är bara tuta och köra, och i mån av ekonomi och möjlighet tar jag "felen" allt eftersom, till slut borde den se rätt okej ut
Så var denna också ett avslutat kapitel, Bilen har begett sig mot sitt nya hem i Umetrakterna, hoppas dom nya ägarna får njuta mer av denna pärla än vad jag fick