Och eftersom jag är ung så vill ju ingen att jag ska köra motorcykel. Det får man bara göra om man är över 45. Så jag kör inte helförsäkrat.
Detta innebär att jag fått mig ett ofrivilligt projekt till vintern.
Toppkåpa - bytas
Höger kåpa - bytas
Motorkåpa - bytas
blinkers fram och bak - bytas
backspegel - bytas
stag till fotpinne - bytas
fotpinne - bytas
växlespak - lagas alt. bytas
handtag bak - slipas och lackas, alt. bytas
sving - kollas så den är rak, lackas.
balansvikt på styret - bytas
kopplingshandtag - bytas
bakdäck - bytas
diverse repor och annat - fixas
Det är det yttre som jag vet än så länge.
Iom att det inte gick så fort så räcker förhoppningsvis detta.
Jag hoppas innerligt att den inte ska vara sned nånstans eller att nåt värre spruckit!
Toppkåpan framifrån:
![Bild](http://geting.se/image.php/194082-SNC00224.jpg)
Attitudedekalen har tappat lite av sin forna glans:
![Bild](http://geting.se/image.php/194083-SNC00225.jpg)
Sidkåpa & Motorkåpa:
![Bild](http://geting.se/image.php/194084-SNC00226.jpg)
Jag tror att jag åtminstoen har haft sån tur så att kåpan längst ner (den gråa) har klarat sig helt och hållet.
Jag förstår plötsligt varifrån gnistorna flög när jag gled på asfalten.
Sidkåpa & Motorkåpa:
![Bild](http://geting.se/image.php/194085-SNC00227.jpg)
Fotpinne, växelspak, och stag:
![Bild](http://geting.se/image.php/194086-SNC00228.jpg)
Här ska det visst sitta lite delar också. Staget till fotpinnen har gått rakt av.
Man ser också bucklan som fotpinnen gjorde i svingen.
Som tur är är det märket precis där det går ett stag över till andra sidan, så förhoppningsvis är det inget som blivit snett av det.
![Bild](http://geting.se/image.php/194087-SNC00229.jpg)
Sen så är det ju andra grejer än motorcykeln som ger med sig när man kraschar.
Hjälmen ser förvånansvärt hel ut, men måste ju ändå kasseras. Dyrt. Skinnstället har några hål också, men det får jag täcka med silvertejp och en tröja sålänge.
![Bild](http://geting.se/image.php/194088-SNC00230.jpg)